بوشهر- ایرنا- معاون دفتر مدیریت مصرف شركت توانیز گفت: میانگین سرانه مصرف برق مشتركان خانگی كشور در چند سال اخیر از 2 هزار و 950 كیلووات ساعت هم اكنون به 2 هزار و 700 كیلو وات ساعت كاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی یزدی روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از مراكز دیسپاچینگ و فوریت های برق شركت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: هم اكنون 36 میلیون مشترك برق در كشور وجود دارد كه از این شمار 29 میلیون مشترك خانگی است.
وی اضافه كرد: مشتركان خانگی یك سوم برق كشور را مصرف می كنند.
احمدی یزدی بیان كرد: كاهش میانگین سرانه مصرف خانگی برق در نتیجه اجرای برنامه های فرهنگی و بكارگیری وسایل جدید برقی كم مصرف توسط مشتركان حاصل شده است، اما استفاده زیاد مشتركان از وسایل كم مصرف باعث شده تا اقدام های چشمگیر و تاثیر گذار فرهنگی برای كاهش مصرف برق كمتر به چشم آید.
وی گفت: كاهش مصرف برق تنها خاص وزارت نیرو نیست و همگان اعم از مسئولان و مردم در اجرای رسالت ملی خود باید برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش كنند.
احمدی یزدی اظهار داشت: همچنین نقش رسانه ها در این زمینه قابل توجه است و از هم اكنون باید تلاش كنند تا با بهینه سازی مصرف برق در تابستان كمترین مشكل را در این زمینه داشته باشیم.
6043/7212