جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: بانك ها نمی توانند وام های كشاورزان را استمهال نكنند زیرا این موضوع ، مصوبه دولت بوده و همه باید تمكین كنند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در سفر یكروزه خود به جنوب كرمان در جمع كشاورزانی كه از فشار برخی بانكها برای وصول معوقات كشاورزی، ناراضی بودند عنوان كرد: طبق مصوبه دولت، بدهی كشاورزان به بانك ها باید تمهیل شود و این بدین معناست كه دولت پرداخت تمام مابه التفاوت 2 سال تمهیل را پذیرفته است.
وی در پاسخ به رئیس سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان مبنی بر اینكه 170میلیارد تومان اعتبار برای تمهیل، به استان كرمان تخصیص داده شده و از این میزان، 80 میلیارد تومان به جنوب كرمان رسیده است اظهار داشت: اینكه الان در این استان بین 2 سازمان جهاد كشاورزی، سهمیه بندی می شود را نباید با كشاورزان محاسبه كنند بلكه طرف حساب آنها دولت است.
معاون رئیس جمهوری با تاكید بر اینكه، حتما كمك می كنیم تا این مشكل مرتفع شود گفت: صبح شنبه در سازمان برنامه بودجه كشور و در دفتر كارم، در حضور یحیی كمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و روح الله خدارحمی مدیرعامل بانك كشاورزی، مجوز مربوطه را، هر آنچه كه بود خواهیم گرفت تا مشكل كشاورزان حل شود.
محمود حجتی وزیر جهاد كشارزی نیز چندی قبل در این خصوص عنوان كرد: قانونگذار تصویب كرده سود این 2 سال استمهال بر عهده دولت است و اگر بانكی در این زمینه كوتاهی كرد، باید مورد پیگیری قرار گرفته و با آن برخورد شود.
** چهار هزار ساكن روبارجنوب از سال آینده یارانه دریافت می كنند
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور به مشكل افراد پشت نوبت دریافت یارانه رودبار جنوب اشاره كرد و گفت: چهار هزار نفر در این شهرستان پشت نوبت دریافت یارانه هستند كه مقرر شد معرفی و مشمول دریافت شوند.
نوبخت همچنین در سفر یكروزه خود به جنوب كرمان در مسیر رودبار جنوب به قلعه گنج از یك خانه كپری در روستای حاجی آباد بازدید كرد و گفت: منازل نیمه تمام و فاقد امكانات بهداشتی در جنوب كرمان تكمیل می شود.
وی تصریح كرد: فرمانداران، مصوبات این سفر را پیگیری، مشخص و اعلام كنند چند خانه در این منطقه ناتمام است و تعداد خانه های كپری هم مشخص شود تا اعتبار مورد نظر برای تكمیل آنها بعد از برنامه ریزی جذب شود.
نوبخت گفت: هم اكنون در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و در سفر به جنوب كرمان از نزدیك با مشكلات مردم آشنا شدیم لذا به صورت تلفنی با رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی صحبت و مشكلات كپرنشینان این دیار را پیگیری كردیم.
ابوذر عطاپور فرماندار رودبار جنوب نیز اظهار داشت: هفت هزار مسكن فرسوده در این شهرستان وجود دارد كه نیازمند تسهیلات مسكن هستند.
روستای حاجی آباد از توابع رودبار جنوب 400 خانوار ساكن دارد.
رودبار جنوب با 120 هزار نفر جمعیت در فاصله 333 كیلومتری جنوب كرمان واقع شده است.
جنوب كرمان با جمعیت یك میلیون نفر، یك سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات كشاورزی در این منطقه تولید می شود.
شغل 80 درصد اهالی جنوب كرمان كشاورزی است.
3029/7429/7450/1630