تهران-ايرنا- معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي گفت: بيشترين مساعدت به آموزش و پرورش ، كمك هاي مردم به مدارس بوده است.

به گزارش ايرنا، مجتبي زيني وند روز پنجشنبه در همايش گراميداشت هفته شوراهاي آموزش و پرورش در اداره كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران اظهار داشت: كمك هاي مردمي به مدارس مختلف استان تهران براي برگزاري كلاس هاي فوق برنامه بوده است.
وي افزود: در كنار كمك هاي مردمي، استفاده از سرمايه ها و منابع دستگاه هاي دولتي و غير دولتي در جهت كمك به نظام تعليم و تربيت بايد مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گيرد چراكه مشاركت فكري همه دستگاه ها در اداره امور آموزش و پرورش مي تواند در تحقق عدالت آموزشي و دسترسي دانش آموزان به امكانات آموزشي با كيفيت موثر باشد.
رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي با بيان اين كه آموزش و پرورش امروز آينه تمام نماي فرداست گفت: از اين نهاد آموزشي به عنوان معيار دقيق در جهت پيشرفت جوامع ياد مي شود كه تاثر مهمي در تربيت نيروي انساني و رونق اقتصاد و صنعت كشور دارد.
وي اضافه كرد: اگر قرار است كه آينده پويايي داشته باشيم بايد همه افرادي كه دل در گرو اين جامعه دارند به كمك آن بيايند تا شاهد رشد و توسعه كشورمان در عرصه هاي مختلف باشيم.
زيني وند با اشاره به اين كه بايد در حوزه آموزش و پرورش سرمايه گذاري كرد گفت: حوزه تعليم و تربيت يك بحث چند بعدي و كاركردي است كه نيازمند اهتمام ويژه مديران ارشد دستگاه هاي دولتي به اين امر است.
وي افزود: در كنار نظام آموزش و پروش نقش نظام خانواده، رسانه، فضاي مجازي و انديشمندان تاثيرگذار است همچنين ارتقاي جايگاه شوراهاي آموزش و پرورش به عنوان هماهنگ كننده با دستگاه هاي مربوطه و خانوده ها بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي بر حضور علما و ائمه جماعات در جلسه هاي شوراي آموزش و پرورش تهران تاكيد و اظهارداشت: تحقق راهكارهاي سند آموزشي و سياست هاي فرهنگي با توجه به ماهيت و حجم فزاينده تهاجم هاي فرهنگي با اهتمام به نقش محوريت روحانيت به عنوان هدايت گر افكار عمومي ضروري است.
رئيس سازمان مدارس غير دولتي افزود: نقش روحانيت در تصميم سازي ها به نفع آموزش و پرورش خواهد بود كه بايد از اين ظرفيت ارزشمند به صورت درست و كارآمد استفاده شود.
وي با اشاره شوراي آموزش و پرورش استان تهران كه رتبه نخست را كسب كرد گفت: اين شورا در سه حوزه سياست و برنامه ريزي، عملكرد دبيرخانه اي و عملكرد درآمدها ارزيابي شد و موفق به كسب رتبه برتر شد كه نشانگر ورود مسئوليت گرايانه اعضا به حوزه تعليم و تربيت بوده است.
تهرام/ 8138/ 1539