تهران-ایرنا- رییس دانشگاه امیركبیر با اشاره به اینكه دانشگاه ها نقش بسزایی در افزایش ظرفیت های علمی و صنعتی دارند،گفت: همراهی دانشگاه و صنعت، زیر ساخت توسعه پایدار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد معتمدی روز شنبه در مراسم شانزدهمین كنگره مهندسی شیمی ایران كه در دانشگاه امیر كبیر برگزار شد، افزود: دانشگاه صنعتی امیركبیر با چهارده هزار دانشجو و حدود پنجاه درصد دانشجویان در تحصیلات تكمیلی و دكتری و همچنین دارا بودن 16 پردیس مستقل بزرگ‌ترین دانشگاه كشور به شمار می‌رود.
وی افزود:این دانشگاه علاوه بر این كه به لحاظ كمی در رده بزرگ‌ترین قرار دارد به لحاظ كیفی هم در میان پنج دانشگاه صنعتی رتبه نخست را داراست كه كسب رتبه نخست در ارزیابی ISC شاهد این مدعا است.
معتمدی ضمن ابراز امیدواری از اینكه با همین همت و تلاش و علیرغم مشكلات موجود، بتوانیم در سال 1404 به رتبه برتر در جهان برسیم خاطرنشان كرد: تمام تلاش ما حركت در جهت رفع نیازهای كشور است كه در اهداف برگزاری كنگره هم دیده شده است.
وی بادآور شد: بر این باور هستم پتانسیلی كه در دانشگاه ها وجود دارد به صورت بالقوه بالاست و بیشتر از این می توان از این پتانسیل استفاده كرد و باید این جهت گیری بیشتر شود.
معتمدی افزود: سعی كردیم اصلاحات ساختاری داشته باشیم تا بتوانیم در خدمت رسانی بهتر جواب دهیم، این امر با همراهی سایر دانشگاه ها و صنایع امكان پذیر است.
وی تصریح كرد: كنگره مهندسی شیمی به این پتانسیل خواهد پرداخت و دامنه بحث های وسیعی پیش رو دارد تا هم دانشگاه صنعتی امیركبیر و هم سایر دانشگاه ها و صنایع بتواند از آن بهره ببرد.
همچنین رییس شورای سیاستگذاری شانزدهمین كنگره ملی مهندسی شیمی ایران نیز در اهمیت این كنگره گفت: یك هزار مقاله علمی به زبان های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه كنگره رسید و با كمك اعضای هیات علمی در سراسر دانشگاه های كشور ارزیابی شد.
بهرام ناصرنژاد اظهار داشت: امسال برای اولین بار بخش صنعت را در كنگره ایجاد و كمیته صنعت را راه انداختیم، از صنایع و مهندسان شاغل در این صنایع خواستیم تجربیات خود را در این حوزه طی مقالاتی منعكس كنند تا فاصله صنعت و دانشگاه در حوزه مهندسی شیمی كاهش یابد.
همچنین در این مراسم با حضور معتمدی، جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه نفت و شماری از اعضای انجمن مهندسی شیمی از زحمات مهندس حبیب الله بیطرف معاون امور مهندسی و پژوهشی وزارت نفت، حناچی و بهرام دبیر استاد دانشكده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیركبیر تقدیر شد.
این كنگره كه تا اول بهمن در دانشكده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیركبیر ادامه خواهد داشت با محوریت موضوعات مرتبط؛ از جمله پدیده های انتقال، فرایندهای جداسازی، مدلسازی و شبیه سازی، نانو فناوری، علوم و فناوری پلیمر، فناوری پایدار و سبز، مهندسی محیط زیست و ایمنی، انرژی تجدیدپذیر، صنایع غذایی و دارویی، بیوتكنولوژی، مهندسی پزشكی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی، دینامیك سیالات محاسباتی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی برگزار می شود.
علمی**9294*9157*1440