پكن- ایرنا- به دنبال راه اندازی اتوبوس و خودرو هوشمند بدون راننده در چین، این بار نخستین رستوران هوشمند و بدون پیشخدمت در یكی از شهرهای جنوب شرقی این كشور راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا مشتریان در این رستوران كه در ایستگاه شمالی قطار 'چینگ دائو' در جنوب شرق چین راه‌اندازی شده است می توانند از طریق نمایشگر لمسی، غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و با اسكن 'كیو آر كد' هزینه آن را پرداخت كنند.
در این رستوران یك نمایشگر بزرگ وجود دارد كه انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و قیمت ها روی آن نمایش داده شده اسد مشتریان پس از انتخاب غذای خود، هزینه آن را با 'وی چت' یا 'علی پی' پرداخت می كنند.
پس از دریافت سفارش، سیستم هوشمند به طور اتوماتیك غذای سفارشی را پخته و از پنجره مخصوص به مشتری عرضه می كند همه مراحل ثبت سفارش به طور هوشمند انجام شده و كار بسیار سریع و تمیز است.
آن طور كه مالك این رستوران به رادیو بین المللی چین گفته است همه غذاهای رستوران با فناوری پیشرفته و پاك بسته بندی شده و هیچ مواد افزودنی ضد عفونی نشده در این رستوران استفاده نمی شود.
پیش از این در كره جنوبی نیز یك فروشگاه زنجیره ای، سرویس خدمات فروش خود را به طور كاملا هوشمند و بدون استفاده از نیروی انسانی راه اندازی كرده بود.
**آساق**1904**