تهران- ايرنا- در شرايطي كه برخي كسب و كارها از احتمال قطع سرويس هاي مبتني بر كارت در روزهاي آينده خبر داده اند، معاون شركت پرداخت الكترونيك سداد اعلام كرد: طبق قرارداد، بايد هر نوع اختلال داخلي و خارجي به اطلاع شركت ها برسد و موضوع جديدي مطرح نيست.

به گزارش ايرنا، بنا بر گفته برخي پذيرندگان شركتهاي پرداختي، به آنها اعلام شده همه سرويس هاي مبتني بر كارت از ساعت 10 تا 12 روز هفتم بهمن ماه جاري قطع مي شود و در اين فرآيند همه پذيرندگان داراي سرور خارج از كشور، از دسترس خارج خواهند شد و پس از پايان اين زمان، تمامي سرويس‌ها به حالت قبل بازخواهند گشت.
در اين پيوند اميرحسين داوديان معاون توسعه كسب‌وكار شركت سداد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا اظهار داشت: بر اساس توافق نامه سطح سرويس اين شركت با پذيرندگان بايد سرويس هاي ارايه شده از سوي اين شركت و شبكه پرداخت، پايدار باشد و هر زماني كه اختلال در شبكه اعم از داخلي يا خارجي رخ مي دهد، بايد به پذيرندگان اعلام شود.
وي افزود: اين نخستين باري نيست كه بروز اختلال در شبكه به اطلاع شركت ها و كسب و كارها مي رسد تا آمادگي لازم را داشته باشد؛ در ماه گذشته نيز با توجه به تغييرات زيرساختي در حوزه شبكه اي اين شركت، اين گونه اختلال ها به پذيرندگان اعلام شده است.
داوديان با اعلام اينكه بالاخره اختلال در اينترنت از سوي نهادهاي ذي ربط به شركت هاي پرداخت اعلام مي شود، اظهار داشت: اغلب موارد اينچنيني به صورت عمومي اطلاع رساني نمي شود بلكه فقط به شركت هاي طرف قرارداد اعلام مي شود.
وي درباره اينكه چرا توصيه شده شركت ها سرورهاي خود را به داخل كشور انتقال دهند، اظهار داشت: موضوع انتقال سرورها يك بحث كلي و حاكميتي است و ارتباطي به شركت هاي ارايه كننده خدمات پرداخت ندارد بلكه به پذيرندگان توصيه مي شود كه با توجه به مصالح كشور و جلوگيري از تبعات احتمالي منفي ناشي از استقرار در خارج از كشور اين موضوع را پيگيري كنند.
اقتصام*2025**2022