تهران- ایرنا- فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با همكاری یوفا، ای اف سی، لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس و بوندسلیگای آلمان به طور مشترك در بیانیه ای سرقت برنامه های تلویزیونی از جمله بازی های جام ملت های آسیا را توسط شبكه بی اوت كیو وابسته به عربستان سعودی محكوم كردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای رسمی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز سه شنبه نوشت: كنفدراسیون فوتبال آسیا اخیرا شبكه ورزشی موسوم به «beoutQ» كه سعودی ها برای مقابله با شبكه «بین اسپورت» قطر تاسیس كرده اند را به دلیل پخش غیرقانونی و سرقت بازی های جام ملت های 2019 آسیا محكوم كرده بود.
این در حالی است كه شبكه تلویزیونی «بین اسپورت» قطر، مهر امسال با وارد آوردن اتهام «نقض آشكار قوانین بین المللی» به رسانه های صوتی و تصویری عربستان سعودی مبنی بر پخش غیرقانونی بیش از صدها برنامه ورزشی زنده این شبكه، از سعودی ها درخواست یك میلیارد دلار غرامت كرد.
قطری ها، به اصطلاح «سارقان پخش تلویزیونی» عربستانی را به سرقت گسترده برنامه های ورزشی خود متهم كرده بودند؛ برنامه هایی كه از جمله مهم ترین آنها می توان به بازی های جام جهانی 2018 روسیه كه از طریق شبكه محصولات رسانه ای «بی اوت كیو» منتسب به عربستان به سرقت برده شده بود، اشاره كرد.
در بیانیه مشترك نهادهای فوتبالی مذكور مذكور آمده است: ما به عنوان صاحب امتیازان رقابت های مختلف فوتبالی، به طور مشترك اقدام شركت تلویزیونی بی اوت كیو را كه از طریق نمایش بی وقفه و غیرقانونی رویدادهای فوتبالی، به سوء استفاده از حقوق صاحب امتیازان و پخش كننده های قانونی این رقابت ها بدون هیچ گونه تلاش در جهت اخذ مجوز مورد نیاز ادامه می دهد، محكوم می كنیم.
در ادامه این بیانیه می خوانیم: فعالیت های غیرمجاز بی اوت كیو نمونه فاحش نقض حقوق مالكیت معنوی ما است؛ سرقت های بی اوت كیو نه تنها به ما به عنوان صاحب امتیازان قانونی آسیب می زند بلكه گواهینامه های قانونی و همچنین هوادراران و مخاطبان رقابت های ما را در معرض آسیب قرار می دهد. درآمدهای به دست آمده از قبل فروش حق پخش تلویزیونی به ما كمك می كند تا از شركت كنندگان در رقابت های مذكور حمایت كرده و از عواید آنها در جهت رشد و توسعه ورزش ها استفاده كنیم؛ سرقت این محصولات تمام سرمایه گذاری های ما را تباه خواهد كرد.
این نهادها تاكید كرده اند كه با همكاری نزدیك با شركا و مقامات ذیربط، تلاش می كنند تا از حقوق معنوی خود دفاع كرده و در راستای منفعت همگان، به این سرقت گسترده پایان دهند.
ورزشی**3991**9129