كاشان - ايرنا - رييس اداره ورزش و جوانان كاشان گفت: اين شهرستان از نظر زيرساخت هاي ورزشي شرايط بدي ندارد اما با توجه به حاكم بودن ديدگاه درآمدزا بر مديريت سالن ها، فضا و زمان مناسبي براي ورزش قهرماني نداريم و هيات هاي ورزشي با مشكل رو به رو هستند.

به گزارش ايرنا، محمدجواد سلاميان زاده روز چهارشنبه در جلسه شوراي عالي ورزش شهرستان كاشان تصريح كرد: با توجه به استقبال خوب شهروندان، ايستگاه هاي ورزش صبحگاهي مد نظر بوده اما به ويژه براي بانوان نياز به فضاهاي ورزشي سرپوشيده است كه دستگاه ها تمايلي براي اختصاص سالن ها به ورزش همگاني ندارند.
وي افزود: دستگاه ها تمايلي ندارند كه سالن ها و استخرهاي خود را در اختيار ديگران از جمله معلولان بگذارند و ورزش و جوانان با امكانات محدود خود بايد شرايط را مديريت كند.
رييس اداره ورزش و جوانان كاشان عنوان كرد: حمايت مالي از ورزش به ويژه ورزش بانوان ضعيف است و با وجود اينكه نيمي از جمعيت را تشكيل مي دهند، يك سالن ورزشي ويژه بانوان در شهرستان نداريم.
وي با اشاره به وجود 100 باشگاه ورزشي اجاره نشين در اين شهرستان بيان كرد: مشكلاتي در بحث اجاره بهاي اين سالن ها نيز وجود دارد كه نيازمند رسيدگي از سوي تعزيرات حكومتي است.
سلاميان زاده اضافه كرد: كميته نرخ گذاري به طور مرتب تشكيل شده و موارد را سالانه ابلاغ مي كند اما به بهانه هايي مانند مديريت هيات امنايي سالن هاي ورزشي، رعايت نمي شود و نرخ هاي خود را اعمال مي كنند.
به گفته وي، برخي مجموعه هاي ورزشي از جمله در روستاها نيز به دليل مسائلي مانند آب و برق تعطيل هستند كه البته با كمك مسوولان امر مشكل چند مورد برطرف شد.
رييس اداره ورزش و جوانان كاشان ادامه داد: كاشان يكي از شاخص ترين نقاط كشور در بحث خانه هاي ورزش روستايي است اما برخورد با اين امكانات در نقاط گوناگون متفاوت بوده و برخي مشكلات موجود بايد به تدريج برطرف شود.
وي در ادامه تاكيد كرد: با توجه به پايين بودن سرانه در شهرستان، بايد املاك و زمين هاي داراي كاربري فرهنگي و ورزشي حفظ شده و از تغيير كاربري اين فضاها از سوي شهرداري ها جلوگيري شود؛ اماكن ورزشي در اختيار دستگاه ها نيز بايد مجوز از كميسيون ماده 5 استان داشته باشند كه برخي در اين زمينه اقدام كردند.
سلاميان زاده در ادامه به برگزاري رويداد ورزشي دانشگاه فني و حرفه اي بدون نامه نگاري و هماهنگي با ورزش و جوانان به ميزباني سالن شهيد رجايي كاشان اشاره و تصريح كرد: هرگونه فعاليت ورزشي در شهرستان بايد با هماهنگي اداره ورزش و جوانان باشد تا در چارچوب فرايندها نامه نگاري با نيروهاي امدادي و انتظامي مورد نياز صورت گيرد، وگرنه بروز هر حادثه اي بر عهده برگزار كنندگان خواهد بود.
افزون بر 12 هزار نفر ورزشكار در قالب نزديك به 35 هيات ورزشي فعال در شهرستان كاشان وجود دارد و سرانه مكان هاي ورزشي به همراه فضاهاي آموزش و پرورش 30 سانتي متر برآورد مي شود كه اين شهرستان را در رتبه بيست و چهارم استان اصفهان قرار مي دهد.
نزديك به 300 هزار ورزشكار زن و مرد در قالب 50 هيات و يك هزار و 300 باشگاه ورزشي در استان اصفهان فعاليت دارند.
كاشان با جمعيت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
8123