مهاباد - ايرنا - فرمانده انتظامي مهاباد با اشاره به آغاز طرح توقيف خودروهاي بدون پلاك گفت: 38 دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسيكلت بدون پلاك در اين شهرستان توقيف شد.

سرهنگ رضا ظهيريان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه جدي با ايجاد كنندگان اختلال در نظم و امنيت اجتماعي، عوامل انتظامي مهاباد با اجراي طرح مبارزه با خودروهاي بدون پلاك و پلاك مخدوش اين تعداد خودرو و موتورسيكلت را در نخستين روز اجراي اين طرح در اين شهرستان توقيف كنند.
وي ادامه داد: صاحبان اين وسايط نقليه پس از اعمال قانون و تشكيل پرونده تحويل مقام هاي قضايي شدند.
سرهنگ ظهيريان با بيان اينكه توقيف و اعمال قانون اين خودروها يكي از راه هاي مهم براي كاهش و مقابله با انواع جرايم است، اضافه كرد: پليس با خودروهاي بدون پلاك، پلاك مخدوش و جعلي در اين شهرستان برخورد قاطع خواهد داشت.
وي همچنين از كليه شهروندان درخواست كرد در صورت مشاهده هرگونه وسيله نقليه بدون پلاك و پلاك مخدوش با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس گرفته تا از تردد اين گونه خودروها در سطح شهرستان به علت ضرر رساندن به جان و مال شهروندان جلوگيري شود.
سرهنگ ظهيريان با اشاره به اينكه طرح توقيف خودروهاي بدون پلاك ادامه دار خواهد بود، يادآور شد: برابر ماده 2 آيين نامه راهنمايي و رانندگي تردد كليه خودروها با نصب پلاك بر روي خودروها ممكن خواهد بود و در غير اين صورت برابر قانون با متخلفان برخورد مي شود.
به گزارش ايرنا برابر ماده 2 آيين نامه راهنمايي و رانندگي هر وسيله نقليه موتوري و غيرموتوري و يدك متصل كه در راه ها حركت مي كند بايد داراي شماره باشد و رانندگي با وسيله نقليه اي كه شماره يا پلاك نداشته يا داراي شماره يا پلاك غيرمجاز باشد ممنوع است و استثنايي در اين خصوص وجود ندارد و بايستي قبل از خروج خودروهاي نو از نمايندگي شماره پلاك آن نصب شود.
9903/6185/7129