اراك - ایرنا - رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی گفت: بیش از 274 هزار تماس تلفنی امسال با اورژانس 115 این استان برقرار شده كه بیش از 11 هزار مورد آن مزاحمت بوده است.

« پریا بهرامی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار مزاحمت تلفنی با اورژانس 115 استان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: ناآگاهی از اهمیت امدادرسانی بهنگام به افراد آسیب دیده از دلایل افزایش مزاحمت در سامانه 115 است.
رئیس مركز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی گفت: برگزاری نشست های متعدد كارشناسان اورژانس با اقشار مختلف با هدف فرهنگ سازی برای جلوگیری از مزاحمت از جمله برنامه های فرهنگ سازی این مركز است.
بهرامی افزود: شمار میانگین تماس تلفنی در روز با اورژانس 115 استان مركزی یك هزار تماس است كه 50 مورد آن مزاحمت است.
وی اظهار داشت: با استفاده از سیستم ضبط مكالمات و همكاری با مراجع قضایی، افراد مزاحم احضار و تعهد كتبی از آنان اخذ می شود.
رئیس مركز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی گفت: مزاحمت های تلفنی بیشتر توسط خطوط همراه اعتباری و باجه های تلفن عمومی انجام می شود.
بهرامی افزود: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و اطلاعات به ویژه كودكان و نوجوانان عاملی مهم و اثرگذار در كاهش شمار مزاحمت ها و ارایه خدمات بهتر به گروه های هدف است.
وی در ادامه گفت: میانگین زمان حضور گروه های امداد شهری 115 در محل حادثه 9 دقیقه است كه در اراك این زمان، هفت دقیقه و 55 ثانیه به ثبت رسیده است.
رئیس مركز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی گفت: در حوادث جاده ای حداقل زمان حضور نیروهای اورژانس 15 دقیقه است كه در استان مركزی 12 دقیقه و 21 ثانیه ثبت شده است.
بهرامی افزود: خدمات درمانی در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان توسط اورژانس 115 رایگان است و امسال بیش از 43 هزار تماس عملیاتی شد.
وی اظهار داشت: كمبود نیرو و آمبولانس از نیازهای مركز فوریت های پزشكی استان مركزی است كه با تامین نیازها خدمات مطلوب تر ارایه خواهد شد.
15 پایگاه امداد 115 در استان مركزی دایر است.
6991/3075