قشم - ايرنا - رييس اداره بنادر و دريانوردي شهرستان قشم گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه چهار هزار و 957 تُن كالاي غيرنفتي از اين شهرستان ترانزيت شد كه در همسنجي با سال گذشته، 2.7 برابر افزايش نشان مي دهد.

علي اشتري روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: در همين مدت 98هزار و 750 تن فرآورده نفتي نيز از طريق بنادر جزيره قشم كابوتاژ شد.
وي حجم عمليات كابوتاژ كالاهاي غير نفتي در بنادر اين جزيره را بيش از 4,7 ميليون تُن و حجم كالاهاي ترانشيپ شده را 24هزار تُن اعلام كرد.
رييس بنادر و دريانوردي قشم ادامه داد: تا پايان دي ماه امسال 147 هزار و 342 تُن كالا از قشم صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 در صد رشد داشت.
وي گفت: در همين مدت همچنين 72 هزار و 111 تُن محموله وارد قشم شد.
اشتري تصريح كرد: در ده ماهه سال جاري هفت هزار و 407 كانتينر در بنادر بهمن و كاوه تخليه و بارگيري شد كه در هم سنجي با سال گذشته رشد 14 درصدي داشته است.
اشتري همچنين با اشاره به كارنامه فعاليت هاي مسافري در جزيره قشم نيز گفت: امسال تا ابتداي بهمن ماه جاري، ترابري ده ميليون و 620 هزار و 76 نفر-سفر در بنادر مسافري قشم شامل بندرلافت، بندر پُهل و اسكله شهيد ذاكري به ثبت رسيد.
جزيره قشم داراي هشت اسكلهع تجاري، سه اسكله مسافري و هشت اسكله گردشگري است. اين جزيره با وسعت يك هزار و 500 كيلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبي ايران به طول 135 كيلومتر و عرض ميانگين 11 كيلومتر در خليج فارس گسترده شده است و 300 كيلومتر خط ساحلي دارد.
شهرستان قشم شامل جزيره‌هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود يكهزار و 628 كيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500