زاهدان - ايرنا - سرپرست فرماندهي انتظامي زابل در شمال سيستان و بلوچستان گفت: باند خانوادگي سارقان موتورسيكلت با 14 فقره سرقت در اين شهرستان متلاشي شد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس سرهنگ احمد ثمره حسيني روز يكشنبه در اين باره اظهار داشت: در پي گزارش چند فقره سرقت موتورسيكلت از مقابل ادارات دولتي و بازار روزهاي زابل موضوع به صورت ويژه در دستور كار تيمي از پليس آگاهي قرارگرفت.
وي افزود: كارآگاهان دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با بررسي سرقت و سرنخ هاي موجود تحقيقات گسترده اي را آغاز و به فردي سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.
سرپرست فرماندهي انتظامي زابل گفت: تيم رسيدگي كننده پرونده پس از جمع آوري مستندات كافي با هماهنگي مقام قضايي وي را در اقدامي ضربتي دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف كردند.
وي بيان كرد: متهم 26 ساله در بازجويي هاي به عمل آمده در مواجهه با مستندات و ادله پليسي به 14 فقره سرقت موتورسيكلت با همدستي برادر خانم و پدرخانمش در زابل و فروش آنها به فردي مالخر در هيرمند اعتراف كرد.
سرهنگ ثمره حسيني افزود: در ادامه اين عمليات 2 همدست متهم و فرد مالخر دستگير كه با هماهنگي قضايي تحقيقات از آنان براي كشف ديگر جرائم احتمالي ادامه دارد.
وي گفت: استفاده از تجهيزات ايمني يكي از راه هاي بازدارنده و به تاخير انداختن سرقت است كه به دليل ريسك بالا سارقان را از اين عمل مجرمانه منصرف مي كند.
سرپرست فرماندهي انتظامي زابل به شهروندان توصيه كرد حتما نسبت به نصب اين گونه تجهيزات بر روي موتورسيكلت هاي خود اقدام كنند.
9923 **6081