همدان- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران تاكنون 40 سامانه مختلف براي مديريت راه هاي اين استان بهره برداري شد كه اين سامانه ها در كنار كنترل پليس مي تواند در كاهش حوادث جاده اي تاثيرگذار باشد.

مصطفي پناهنده روز سه شنبه در مركز مديريت راه هاي استان همدان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه سامانه هاي تردد شمار هوشمند يكي از مهمترين سامانه هايي است كه تاكنون به بهره برداري رسيده است افزود: 77 دستگاه سامانه تردد شمار در محورهاي ارتباطي استان همدان نصب شده است و عبور و مرور خودرو ها را كنترل مي كند.
وي تاكيد كرد: سامانه نظارت تصويري در نقاط حساس محورهاي ارتباطي استان همدان نصب شده است و با ارسال اطلاعات از گره هاي ترافيكي و حوادث، موجب انجام اقدامات براي رفع مشكلات مي شود.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان افزود: همچنين 25 دوربين نظارتي در نقاط حساس و حادثه خير جاده هاي استان همدان نصب شده است.
وي اظهار داشت: 66 سامانه ثبت تخلف سرعت غيرمجاز در جاده هاي استان نصب شده است كه بر اساس ثبت سرعت لحظه اي و سرعت در مسافت مشخص، تخلفات رانندگي را ثبت مي كند.
پناهنده تاكيد كرد: سامانه WRN (سامانه توزين در حال حركت) يكي ديگر از سامانه هايي است كه كاميون هاي داراي اضافه بار را مشخص مي كند و اطلاعات آن را به پايگاه مديريت راه ها انتقال مي دهد.
وي گفت: 160 ميليون تردد از ابتداي سال تاكنون در محورهاي استان انجام شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزايش داشته است.
پناهنده تاكيد كرد: همدان با 14 درصد در كاهش تصادفات جاده اي رتبه پنجم كشور را به دست آورده است.
معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان نيز گفت: سامانه تلفني 141 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگويي از آخرين وضعيت جاده هاي سراسر كشور است
حميدرضا پرورشي خرم افزود: سامانه پيامكي 1000141 نيز آخرين وضعيت و اطلاعات جاده هاي كشور را در اختيار مردم مي گذارد.
وي افزود: پايگاه اينترنتي www141.ir نيز علاوه بر اطلاعات وضعيت جاده ها، وضعيت جاده ها را به صورت تصويري در اختيار مردم قرار مي دهد.
پرورشي خرم عنوان كرد: 34 پايگاه ثابت و سيار براي نگهداري جاده ها در استان همدان فعال است كه در فصل زمستان وظيفه نگهداري و بازگشايي جاده ها را بر عهده دارند.
وي ادامه داد: 285 دستگاه ماشين آلات به همراه 258 نيروي راهدار در طول زمستان راه هاي استان را نمك پاشي، برف روبي و بازگشايي مي كنند.
معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اضافه كرد: بازگشايي راه هاي شرياني در فصل زمستان در اولويت است و پس از آن عمليات بازگشايي راههاي فرعي، شبكه اي و روستايي انجام مي شود.
وي گفت: امسال 38 عمليات 24 ساعته براي برف روبي جاده هاي استان انجام شده است.
پرورشي خرم تاكيد كرد: همدان در آذر ماه رتبه نخست كشور در راهداري زمستاني را به دست آورده است.
9904/2087