سنندج - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بانه گفت: بر اساس آمارهاي استخراج شده از مراكز اقامتي، هتل ها و مهماپذيرها امسال 804 هزار مسافر در اين مراكز اقامت شبانه داشته اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سعدالله رحيمي خواه روز سه شنبه در نخستين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفرهاي نوروزي شهرستان بانه اظهار داشت: اقامت اين تعداد مسافر در شرايطي است كه يك ميليون و 400 هزار نفر از ابتداي سال جاري تاكنون به بانه سفر كرده اند.
وي افزود: در نوروز سال گذشته 367 هزار نفر به بانه سفر كردند كه از اين تعداد 139 هزار نفر در مراكز اقامتي، هتل ها و مهمانپذيرهاي شهرستان بانه اسكان داده شدند.
رحيمي خواه با بيان اينكه يكي از برنامه هاي شهرستان حفظ ظرفيت هاي موجود در بحث گردشگري و معرفي جاذبه هاي ناشناخته در راستاي توسعه و اشتغال پايدار است، يادآور شد: در همين راستا گردشگري حوزه بازارچه مرزي سيرانبند توسعه مي يابد و فعالان بخش خصوصي در اين حوزه سرمايه گذاري مي كنند.
وي اضافه كرد: در آينده نزديك با مسافري شدن بازارچه سيرانبند گردشگران خارجي نيز به اين شهرستان سفر مي كنند كه بايد از هم اكنون بستر لازم براي جذب و اسكان آنها را فراهم كرد.
رحيمي خواه در بخش ديگري گفت: بايد اعضاي كميته هاي ستاد خدمات سفر تا 25 اسفند كشيك هاي اداري خود را فعال و نمايندگان خود را براي بازيدهاي مشترك ادارات معرفي كنند.
معاون سياسي فرماندار بانه هم در اين جلسه با بيان اينكه يكي از اهداف ما ارائه خدمات بهتر به مسافرين و مهمانان نوروزي و تسهيل در ارائه خدمات است، افزود: در چند سال اخير شهرستان بانه به يكي از مقاصد مهم گردشگران تبديل شده اما در يكسال اخير با توجه به شرايط اقتصادي آمار مسافرين و گردشگران تا حدودي كاهش داشته است.
نژاد شهيدي تاكيد كرد: بايد نگرش خود را در بحث جذب گردشگر تغيير دهيم چون تاكنون وجود بازار و كالاهاي ارزان قيمت عامل جذب مسافر بود كه اين رويه بايد تغيير كند و جاذبه هاي طبيعي و گردشگري زمينه ساز جذب مسافر باشد.
وي با بيان اينكه بانه جاذبه هاي گردشگري بسياري دارد، گفت: در اين شهرستان به لحاظ اسكان و پذيرايي از مسافرين مشكلي نداريم و امكانات لازم فراهم است.
شهيدي اظهار داشت: براي اعتماد و اطمينان مسافرين ادارات مرتبط بايد وظايف خود را به خوبي انجام و خدمات مناسب به گردشگران ارائه دهند.
به گزارش ايرنا، در شهرستان بانه 2 پارك معلم و توحيد، 15 مدرسه، هفت هتل و هفت مهمانپذير آماده اسكان مسافرين نوروزي است.
شهرستان مرزي بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/9102