قم - ايرنا - مدير حوزه هاي علميه گفت: اينكه مركز فرهنگي دفاع مقدس قم در قلب يك مجموعه نشاط آور و تفريحي، طراحي شده، بسيار اميدبخش، مفيد و كارآمد و فرصتي براي ارائه مناسب آثار فرهنگي به مخاطبان است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان قم، آيت‌الله عليرضا اعرافي در بازديد از طرح در حال احداث مركز فرهنگي و موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس قم با ابراز خرسندي از ساخت اين مركز در قم، اظهار داشت: نسل كنوني بايد هرچه بيشتر با دستاورد‌هاي انقلاب و ايثار و از خودگذشتگي رزمندگان و شهداي والامقام آَشنا شود تا بداند دشمنان هيچگاه بيكار ننشسته‌اند.
وي افزود: موزه دفاع مقدس مكاني ارزشمند براي ترويج روحيه ايثار و شهادت است و ضرورت دارد نسل جوان بيش از پيش با دستاورد‌هاي انقلاب شكوهمند اسلامي آشنا شود.
وي خاطرنشان كرد: در ساخت و چينش محتواي اين موزه بايد از موزه‌هاي پرمخاطب و فاخر كشورهاي ديگر الگو گرفته شود تا شاهد تاثيرگذاري بالا و جذب مخاطبان بيشتري نه تنها از شهر مقدس قم بلكه از نقاط مختلف كشور و جهان در اين مركز فرهنگي باشيم.
امام جمعه موقت قم گفت: ضرورت دارد تحولات مهم و عظيمي كه پس از انقلاب اسلامي در كشور ايجاد شده، از زواياي مختلف علمي، زيرساختي و غيره در اين موزه به تصوير كشيده شود تا همگان با اين تحولات آشنا شوند و لذا حوزه هاي علميه هم در كنار ديگر نهادها و سازمان ها در اين موضوع همكاري كامل خواهد داشت.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان قم نيز در اين بازديد، گزارشي از فراز و نشيب مباحث اعتباري، عمراني و زيربنايي احداث مركز فرهنگي انقلاب و دفاع مقدس ارائه كرد.
احمد حسينيي افزود: تاكنون حدود 50 تن از مسئولان كشوري و مديران دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي مختلف استان از اين طرح بازديد كرده اند و اميدواريم با همدلي موجود و رايزني هاي صورت گرفته شاهد تسريع در موزه آرايي و روند احداث و بهره برداري از موزه در موعد مقرر باشيم.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان يكي از بركات و دستاوردهاي سفر تاريخي سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان قم بود كه در سال 92 روند اجرايي اين طرح به دليل عدم تامين بودجه لازم متوقف شد. بناي اصلي طرح درمساحتي به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث مي شود كه دركل محوطه با مساحتي حدود 30هكتار دراختيار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراين مكان فضاهاي سبز، استراحتگاه، مكان‌هاي آموزشي، معنوي، نمايشي، فرهنگي، نمادهاي ارزشي دفاع مقدس و مكان‌هاي هنري و تفريحي در نظر گرفته شده است.
1175 /