شهركرد- ايرنا- همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر چهارمحال و بختياري گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر چهارمحال و بختياري عصر پنجشنبه با تقدير از عوامل فيلم 'اسكي باز' نخستين فيلم بلند سينمايي استان در سينما غدير شهركرد آغاز به كار كرد.
نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: رمز پايداري انقلاب اسلامي ايران در بالنده بودن هنرهاي متعالي است.
اردشير نوريان تاكيد كرد: بايد به جايي برسيم كه بتوان با زبان هنر، ارزش هاي مختلف را بيان كرد.
وي افزود: مردم ايران به ويژه در چهارمحال و بختياري به شادي، موسيقي، فيلم و اوقات فراغت خوش نياز دارند البته در 40 سال گذشته اقدامات اين حوزه ضعيف بوده است.
نوريان ورود قوي تر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين حوزه را ضروري اعلام و تصريح كرد: مشاركت مردم در برگزاري جشنواره هاي مختلف به خصوص جشنواره فيلم فجر مي تواند به پويايي اين بخش كمك كند.
وي يادآور شد: امروزه بحث فرهنگ و هنر در جامعه به پيراهني 40 تكه تبديل شده كه هيچكس مسئوليت مستقيم آن را ندارد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري نيز گفت: سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر استان از 12 تا 18 بهمن امسال برگزار مي شود.
جواد كارگران دهكردي تاكيد كرد: در اين جشنواره 11 فيلم بخش اصلي و مسابقه به همراه 5 فيلم كودك براي نخستين بار اكران خواهد شد.
وي افزود: فيلم هاي مرتبط با سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر در سينماهاي استان اكران مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: برگزاري سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر را مي توان به عنوان بزرگترين رويداد سينمايي استان معرفي كرد.
كارگران دهكردي گفت: اطلاع رساني براي حضور مستمر و گسترده مردم چهارمحال و بختياري در اكران فيلم هاي مرتبط با سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر ضرورت دارد.
به گزارش ايرنا، در آئين افتتاحيه سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر چهارمحال و بختياري از هوشنگ صفري دهكردي به عنوان نخستين مسئول دفتر انجمن سينمايي استان، فتح الله رمضاني نخستين متصدي پخش فيلم سينمايي سيار در استان، حسن جوانبخت نخستين سازنده تله فيلم با عنوان 'برف و آفتاب' در استان و سيد محمد طاهريان بازيگر اين تله فيلم تجليل شد.
همچنين از يزدان كياني به عنوان مستند ساز، داريوش نيكبخت به عنوان كارگردان و تهيه كننده، جواد عبدالله زاده به عنوان يكي از قديمي ترين فعالان پويانمايي در چهارمحال و بختياري، محسن باقري سازنده انيميشن و مهدي حسن زاده مدير سينما بهمن شهركرد قدرداني به عمل آمد.
در پايان از فريدون نجفي كارگردان فيلم اسكي باز و حجت الاسلام والمسلمين سيد شهاب الدين طباطبايي مجري طرح اين فيلم به عنوان نخستين فيلم بلند توليدي در چهارمحال و بختياري و ساير عوامل آن تقدير شد.
7362/6021