اروميه - ايرنا - مدير كميته امداد امام خميني (ره) شوط گفت: همزمان با دهه فجر و چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 130طرح اشتغال مددجويي در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.

محرم آقاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح ها در بخش هاي مختلف خدماتي، صنعت، كشاورزي، قاليبافي و دامپروري است.
وي اظهار داشت: براي اين طرح ها 20 ميليارد و 550 ميليون ريال تسهيلات از محل اعتبارات امدادي پرداخت شده و 130 خانوار از چرخه حمايتي كميته امداد خارج شده اند.
وي ادامه داد: جمعيت مددجويي شهرستان شوط با اشتغال برخي از مددجويان، در حال حاضر به سه هزار و 954 نفر رسيده است.
به گزارش ايرنا پرويز فتاح، رييس كميته امداد امام خميني (ره) چندي پيش سياست‌هاي اشتغال مددجويان تحت حمايت كميته امداد با اولويت مناطق مرزي، محروم و روستايي و اعطاي امتياز ويژه به برخي از مددجويان را ابلاغ كرد.
بر اساس اين سياست ها، از طريق استعدادسنجي، آموزش‌هاي فني وحرفه‌اي و اعطاي وام، زمينه توانمندسازي، خوداتكايي، استقلال اقتصادي افراد و خانوارهاي نيازمند فراهم مي شود تا نيازمندان در توليد داخلي و اقتصاد مقاومتي نقش موثري داشته باشند.
در اين بخشنامه مناطق مرزي، محروم و روستايي در اولويت اجراي طرح‌هاي اشتغال قرار دارد و طرح هاي متناسب با شرايط اقليمي هر منطقه يا طرح هاي منجر به مهاجرت معكوس از شهر به روستا حمايت مي‌شود.
علاوه بر اين به مددجويان مجري طرح‌هاي اشتغال دانش‌بنيان و كارآفرين و طرح‌هاي مربوط به اشتغال مرداني كه با زنان سرپرست خانوار تحت حمايت كميته امداد ازدواج كنند يا سرپرستي ايتام را بر عهده گيرند، امتياز ويژه اعطا مي‌شود.
كل خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) شوط 2 هزار و پنج خانوار با سه هزار و 954 نفر جمعيت است؛ اين شهرستان با بيش از 56هزار نفر جمعيت در شمال آذربايجان غربي واقع شده است.
7132/2093