رشت - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان از افتتاح و بهره برداري از 81 پروژه عمراني، توليدي و خدماتي بخش كشاورزي استان در دهه فجر امسال خبر داد.

گزارش روز شنبه روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي گيلان به ايرنا حاكيست؛ علي درجاني اظهار داشت: همزمان با چهلمين سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامي 81 پروژه عمراني ، توليدي و خدماتي با اعتباري نزديك به 90 ميليارد تومان و بهره مندي چهار هزار و 274 خانوار در استان افتتاح مي شود.
وي ميزان اشتغال زايي حاصل از پروژه ها را براي 375 نفر و در بخش هاي آب و خاك و امور فني مهندسي ، توليدات گياهي، توليدات دامي، صنايع تبديلي و غذايي ذكركرد.
به گفته رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان؛ از اين تعداد 33 پروژه عمراني شامل چهار پروژه طرح تجهيز و يكپارچه سازي اراضي، 12 پروژه شبكه فرعي و زهكشي و 17 پروژه سامانه نوين آبياري بوده و 48 پروژه توليدي - خدماتي شامل دو پروژه آب و خاك ، 14 پروژه توليدات دامي، هفت پروژه توليدات گياهي و 25 پروژه صنايع تبديلي و غذايي است.
به گزارش ايرنا گيلان با افزون بر 140 هزار كيلومتر مربع مساحت فقط ۹ دهم درصد از مساحت كشور را به خود اختصاص داده و با دارا بودن حدود ۳۱ درصد اراضي كشاورزي نسبت به كل وسعت استان، رتبه چهارم را بين استان هاي كشور داراست.
بر اساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي گيلان، ارزش كل محصولات كشاورزي در سال ۹۶ به ميزان كل توليد استان دو هزار و 758 ميليون تن بالغ بر 113 هزار و 947 ميليارد ريال بوده است.
گيلان همچنين در توليد محصولات مهم كشاورزي در كشور جايگاه ويژه اي دارد؛ در توليد برگ سبز چاي، فندق، بادام زميني، پيله ابريشم، صيد و صيادي، صنوبركاري و گل گاوزبان در رتبه اول و در بخش برنج كاري، كيوي، آبزي‌پروري، خاويار و مرغ مادر گوشتي در رتبه دوم و نيز در توليد زيتون و جوجه‌كشي رتبه سوم است.
7296/2007/