اروميه - ايرنا - همزمان با گراميداشت سالروز ورود امام خميني (ره) به ايران اسلامي، زنگ انقلاب در مدرسه دخترانه تربيت خوي و مدرسه خيرساز قاسم زاده چايپاره به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امام جمعه خوي در مراسم ويژه زنگ انقلاب در اين شهر گفت: همه دشمنان نظام جمهوري اسلامي از اخلاص و تعهد دانش آموزان ايران در هراس هستند.
حجت الاسلام سيد رضي شكوري نقش دانش آموزان در سال هاي پيش از پيروزي انقلاب را مهم عنوان كرد و اظهار داشت: پخش بيانيه هاي امام راحل، شعارنويسي، مقابله با معلمان شاه دوست، شركت كردن در اعتراضات خياباني و شور و شوق در فضاي انقلابي آن زمان توسط دانش آموزان انقلابي قابل توجه و ويژه بود.
وي به رسالت امروز دانش آموزان نيز پرداخت و افزود: خوب درس خواندن، عمل به وظايف ديني، متاثرنشدن از تبليغات دشمنان و رصد كردن حوادث كشور و جهان از جمله اين وظايف است.
فرماندار چايپاره هم در مراسم مشابهي در شهر قره ضياء الدين بيان كرد: ايام الله دهه فجر به عنوان فرصتي براي بازخواني دستاوردهاي نظام مقدس اسلامي در ميان دانش آموزان و فرهنگيان به شمار مي رود.
علي محمدي ايروانلو اضافه كرد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران با عدول از هنجارهاي بين المللي و نقض برجام، جنگ تمام عيار اقتصادي و رواني را در جهت ايجاد شكاف بين دولت و ملت و فروپاشي نظام سياسي ايران به راه انداخته اند.
در اين مراسم، دانش آموزان با خواندن سرودهاي انقلابي و اجراي تواشيح فاطمي به پيشواز جشن هاي انقلاب رفتند.
به گزارش ايرنا، انقلاب اسلامي ايران در بهمن 1357 به پيروزي رسيد و پس از طي فراز و نشيب هاي فراوان و با وجود تلاش دشمنان براي براندازي،‌امسال همچنان پا برجا مانده است.
8135/2093