تهران - ایرنا - همزمان با آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر ،برگزیدگان این رویداد فرهنگی معرفی و با حضور مسئولان فرهنگی تجلیل شدند.

به گزارش عصر شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون امور فرهنگی این وزارتخانه و اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد كتابخانه ملی به همراه مسئولان بنیاد شعر و ادبیات داستانی در محل كتابخانه ملی برگزار و در نهایت برگزیدگان این رویداد فرهنگی معرفی و به شرح زیر تجلیل شدند.

** بخش شعر بزرگسال
- مجموعه شعر «دومینو» سروده «ابوذر پاكروان» از انتشارات فصل پنجم و «روح اندوهگین یك شاعر» سروده «سیدرضا محمدی» از انتشارات شهرستان ادب به صورت مشترك برگزیده شدند.

** بخش درباره شعر
- كتاب «بوطیقا و سیاست در شاهنامه» به قلم محمود امیدسالار از انتشارات دكتر محمود افشار با همكاری نشر سخن
- كتاب «تاثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی» نوشته حسن جوادی، از انتشارات سمت، جایزه بخش «درباره شعر» را دریافت كردند.

** بخش شعر كودك و نوجوان
- در این بخش هیچ اثری برگزیده نشد اما دو اثر «احتیاط كنید پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» از حسین تولایی از انتشارات علمی و فرهنگی و كتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی از انتشارات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان شایسته تقدیر اعلام شدند و به طور مشترك لوح ، تندیس و هدیه نقدی جشنواره را دریافت كردند.
در این مراسم از قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی برای چهاردهه فعالیت فرهنگی و در

** بخش یك عمر دستاورد شعری
- در ادامه این مراسم در بخش یك عمر دستاورد شعر ی نیز از سیدعلی موسوی گرمارودی تجلیل شد.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، هم اكنون با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی معاون فرهنگی وی و شماری از مسئولان فرهنگی و اهالی قلم در محل كتابخانه ملی در حال برگزاری است.

** سیزدهمین جشنواره شعر فجر در یك نگاه
به گزارش ایرنا ، در سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر آثاری كه در سال 1396 به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گروه­های شعر بزرگسال، شعر كودك و نوجوان و درباره شعر، منتشر شده مورد ارزیابی قرار گرفت.
همچنین كتاب‌هایی كه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برای نخستین بار در سال 1396 در داخل كشور به چاپ رسیده و در یكی از سه گروه ادبی ذكر شده قرار گرفته اند توانستند در جشنواره شركت كنند.
از نكات مهم این جشنواره این بود كه آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر می شدند.
همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی داوران جشنواره شعر فجر بدون سوگیری خاص، آثار رسیده به جشنواره بین‌المللی شعر فجر را تنها از لحاظ سنجیدگی آثار بررسی كردند.
تعداد چهار هزار و ۱۹۷ اثر در سه بخش شعر بزرگسال، كودك و نوجوان و «درباره شعر» خوانده شد.
بخش «درباره شعر» جشنواره بین‌المللی شعر فجر به طور مشترك برگزیده داشت در این بخش بوطیقا و سیاست در شاهنامه و تاثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی به طور مشترك برگزیده شدند.
فراهنگ **9211 ** 1355 **