تهران- ایرنا – شهردار بومهن گفت: هفت پروژه با ارزش 17 میلیارد تومان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این شهر افتتاح می‌شود.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار ایرنا، سعید علی بخشی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاحات در این دهه اظهار داشت: پل ارتباطی لوران، پل مكانیزه لوران، ساختمان اورژانس شماره 2 ، سوله بحران، پارك و فضای سبز هوافضا، زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی پس از افتتاح، آماده بهره برداری هستند.
وی افزود: اجرای افزون بر 56 پروژه عمرانی و 11 پروژه در دست اقدام بخشی از عملیات عمرانی انجام شده در شهر بومهن در شش ماه آخر سال گذشته و ابتدای سالجاری است.
شهردار بومهن با اشاره به مشكلات شهر بومهن خاطر نشان كرد: اقدامات عمرانی و منابع مالی شهرداری پاسخگوی جمعیت یكصد هزار نفری شهر بومهن نیست، سهم هر شهروند بومهنی با توجه به 20 میلیارد تومان بودجه در بخش عمرانی سالجاری تنها 2 میلیون ریال است و این مبلغ پاسخگوی مشكلات و جمعیت این شهر نیست.
شهردار بومهن گفت: ساخت سالن ورزشی استاندارد با مساحت یك هزار و 200 مترمربع و با بودجه ای معادل دو میلیارد تومان طی 60 روز كاری انجام شده و در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، فاز دوم این مجموعه ورزشی چند منظوره با امكاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، سالن كشتی، سالن ورزش‌های توپی، سالن ورزش‌های راكتی نظیر بدمینتون و اسكواش، استخر شنا در سال 98 اجرایی خواهد شد.
علی بخشی افزود: ایجاد نظم اداری و مالی در شهرداری ، ساخت پارك در منطقه هوا و فضای بومهن با مشاركت مردمی و حمایت 20 درصدی شهرداری بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.
وی با اشاره به صرفه جویی اقتصادی و درآمدزایی در سالجاری خاطر نشان كرد: درآمد زایی از محل زباله های ارسال شده به گندك به ارزش 140 میلیون تومان در هر ماه، كاهش هزینه های اضافی در شهرداری، تاثیر بسزایی در كاهش هزینه های اضافی شهرداری دارد.
شهردار بومهن از اجرای 78 حكم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز خبر داد و گفت: وانت بارهای فروشنده كنار خیابان در 4 نقطه از شهربخشی از عملیات ساماندهی شهری در سال 97 است.
رئیس كمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بومهن با اشاره به اصلاحات هندسی انجام شده، اظهار داشت: ساخت 3 سرای محله در نقاط مختلف شهر، احداث فاز دوم پارك درمنطقه هوافضا، اتصال بلوار امام رضا(ع) به پل لوران، تعریض ورودی خیابان شهید حق وردیان، انتقال تیرهای برق و جابه‌جایی ایستگاه تاكسی‌ها به منظور رفع گره ها و مشكلات ترافیكی شهر انجام شده است.
رضا عبدالهی در ادامه افزود: در صورت تصویب بودجه استانی، احداث زیرگذر پل سیاهرود و تعریض نهرهای سیاه بند به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری اجرایی می شود.
عضو كمیسیون عمرانی شهر بومهن با اشاره به اهمیت ساخت پروژه‌های عمرانی در نقاط محروم این شهر عنوان كرد: شهرك كشاورزی، شهرآباد، خیابان شهید حق وردیان در مناطق محروم واقع شدند و اجرای پروژه های عمرانی در محل‌های یاد شده برای ما اولویت دارد.
احمد جوشنلو گفت: با توجه به تردد دانش آموزان در خیابان سپاه، برای ساخت پل مكانیزه برنامه ریزی شده است.
شهر بومهن با 100 هزار نفر جمعیت در شهرستان پردیس ودر شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348