يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: پاسداشت ايثار شهيدان، وظيفه همگاني است و مردم و مسئولان براي تحقق آن تلاش كنند.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله محمدرضا ناصري يزدي عصر روز يكشنبه به مناسبت چهل سالگي انقلاب اسلامي با حضور در منزل شهيدان كاظم دياله و علي دوران افزود: شهدا به انقلاب اسلامي عزت و اقتدار بخشيدند.
وي ادامه داد: بزرگداشت ياد شهيدان و تجليل از صبر و ايستادگي مادران و همسران آنها يك كار مقدس و مهمي است و بايد مردم و مسئولان به آن توجه داشته باشند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي يزد تصريح كرد: اگر ايثار شهدا و مقاومت مردم و هوشياري جوانان مومن و انقلابي نبود قطعا دشمنان به اهداف خود مي رسيدند.
ناصري يزدي تصريح كرد: ترويج فرهنگ ايثار در جامعه ضامن شكست توطئه هاي فرهنگي دشمنان عليه انقلاب است و بايد همواره براي تحقق آن اقدام كرد.
شهيد دياله از شهداي انقلاب اسلامي است كه در سن 21 سالگي در جريان مبارزه عليه رژيم طاغوت در 17 آذر ماه سال 1357 در حسينيه روستاي شمسي از توابع اشكذر به فيض شهادت نائل آمد.
همچنين پاسدار شهيد دوران نيز در سن 21 سالگي با سمت معاون حفاظت اطلاعات تيپ الغدير در 20 آبان ماه 1364 در جاده شلمچه، اهواز به شهادت رسيد.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت، سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
7536/ 2047/