بجنورد- ايرنا- در سومين روز از دهه فرخنده فجر انقلاب اسلامي، 93 طرح عمراني و خدماتي روز يكشنبه با حضور معاون استاندار خراسان شمالي در شهرستان مانه و سملقان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، اين طرح ها مجموعا با اعتبار 280 ميليارد ريال در حوزه هاي جهاد كشاورزي، راه روستايي، آب و فاضلاب شهري و روستايي، سالن ورزشي آشخانه و آموزشي اجرا شده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان شمالي در آيين آغاز بهره برداري از اين طرح ها، گفت: به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي، امروز در جاي جاي كشور، استان و شهرستان ها شاهد افتتاح هزاران طرح و پروژه عمراني و خدماتي هستيم.
مجيد پورعيسي گفت: دشمن سعي دارد تا ملت ايران را از طريق جنگ اقتصادي زير فشار بگذارد اما خوشبختانه مردم با بصيرت و آگاه ما اين توطئه‌ها را خنثي مي كنند.
وي رفاه و رضايت را از مولفه هاي احساس سعادت خواند و افزود: امروز اگرچه به بركت انقلاب مردم ما از نعمات آب، برق، گاز و مسكن برخوردارند اما با توجه به افزايش سطح آگاهي از طريق فضاي مجازي، ميزان رضايت آنان در بخش هاي مختلف دستخوش نوساناتي شده است.
پورعيسي گفت: انقلاب اسلامي خدمات درخشاني به مردم ارائه كرده اما مردم از طريق فضاي مجازي وضعيت خود را با ديگران مقايسه كرده و مطالبه گري آنان همچنان رو به فزوني است.
وي گفت: بايد همزمان با ايجاد رفاه براي مردم، رضايت نسبي آنان نيز جلب شود و اين بدون ترويج فرهنگ قناعت در جامعه قابل حل نيست.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان شمالي افزود: بعد از انقلاب جهش زيادي در بخش رفاهي داشته ايم ولي در حوزه رضايت نتوانسته ايم كار چنداني انجام بدهيم.

* اعتبار 250 ميليارد ريالي بنياد مستضعفان در مانه و سملقان
پورعيسي با اشاره به انتخاب شهرستان مانه و سملقان به عنوان پايلوت خدمات بنياد مستضعفان، گفت: اين بنياد افزون بر 250 ميليارد ريال تسهيلات به اين شهرستان اختصاص داده است.

* نيروي درماني مانه و سملقان از 12 نفر به 460 نفر رسيد
فرماندار مانه و سملقان نيز گفت: خوشبختانه شاهد ارائه خدمات مطلوبي حتي در دورترين نقاط اين شهرستان بوده ايم.
محمودرضا معموري اظهار داشت: در حوزه مخابرات در اين منطقه 100 درصد كار شده و در بخش برق 99 درصد، گاز 90 درصد و آب شرب روستايي نيز 80 درصد خدمات رساني شده است.
وي با اشاره به عملكرد مقايسه اي قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب بخش بهداشت و درمان اين شهرستان تنها 12 نفر نيرو داشت كه اين رقم اكنون به 460 نيرو رسيده است.
وي افزود: در حال حاضر 16 مركز درماني، 32 پزشك عمومي، 13پزشك متخصص و 10 دندانپزشك در اين شهرستان سرگرم ارائه خدمات بهداشتي و درماني هستند.
معموري بيان كرد: با اعتماد مردم به مسئولان مسيري كه اين انقلاب براي ما روشن و باز كرده است را ادامه خواهيم داد.

* برخي در سياه نمايي همراه دشمن شده اند
امام جمعه شهر آشخانه نيز گفت: متاسفانه برخي افراد همراه با رسانه هاي دشمن، خواسته و ناخواسته خدمات نظام را زير سئوال مي برند.
حجت الاسلام عباسعلي احمدزاده افزود: مرفهان و كاخ نشينان بي درد با فضاي ايجاد شده پس از انقلاب ميانه اي ندارند و تلاش دارند جو نااميدي را بر جامعه حاكم كنند.
وي با انتقاد از دستگاه هاي نظارتي به دليل تعلل در ترميم ضعف ها، گفت: گراني بسياري از مواد غذايي ربطي به تحريم ندارد ولي به دليل عدم نظارت مناسب، شاهد گراني آن هستيم.
شهرستان 110 هزار نفري مانه و سملقان در 45 كيلومتري غرب بجنورد واقع شده و با 6 هزار متر مربع به عنوان پروسعت ترين شهرستان استان شناخته مي شود.
7183/5132