بجنورد- ايرنا- رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي خراسان شمالي گفت: به علت برف و بوران و كولاك شديد مسير بجنورد به اسفراين صبح امروز سه شنبه در گردنه پلميس بسته شد.

سرهنگ عليرضا حسين زاده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: وضعيت جوي هوا هم اكنون در تمامي محورهاي استان ابري است اما، سرتاسر جاده ها يخ زده هستند.
وي با اشاره به وجود پديده برف روبه در جاده ها بويژه در محل گردنه ها، اظهار داشت: وزش باد و كولاك شديد و بارش برف دو روز گذشته باعث لغزنده شدن بيشتر محورهاي استان شده است.
سرهنگ حسين زاده اظهارداشت: در مابقي محورها هوا ابري است و تردد در جريان است.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي خراسان شمالي پرهيز جدي از سفرهاي غيرضروري و به همراه داشتن تجهيزات زمستانه و گرمايشي از قبيل پتو و اطمينان از سالم بودن بخاري خودرو را قبل از سفر به رانندگان توصيه كرد.
به گزارش ايرنا؛ بارش برف و كولاك شديد كه از دو شب قبل در استان آغاز شده بود باعث تعطيلي مدارس در برخي شهرستان هاي خراسان شمالي شده است.
بر اساس پيش بيني هواشناسي استان بررسي نقشه هاي هواشناسي بيانگر جوي ناپايدار تا امروز صبح در منطقه است.
بر اين اساس با ورود سامانه بارشي تا روز سه شنبه به تدريج افزايش ابر، وزش باد شديد، بارش باران و در پاره اي از نقاط رگبار و همچنين بارش برف و در ارتفاعات مه گرفتگي و كولاك برف پيش بيني مي شود‌‌ و دماي هوا 12 درجه كاهش مي يابد.
ط/ 6042