مهاباد - ايرنا - همزمان با چهارمين روز از دهه مبارك فجر 162 طرح آموزشي، عمراني، بهداشتي و خدماتي با 52 ميليارد و 734 ميليون ريال هزينه روز دوشنبه با حضور فرماندار و جمعي از مسوولان مياندوآب در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، اين طرح ها شامل مركز جامع سلامت خدمات روستاي سرچنار، بهسازي 150 واحد مسكن روستايي، 9 طرح برق رساني، آسفالت راه روستايي و ساختمان دهياري روستاي 'ارمناك عليا' است.
مدير شبكه بهداشت و درمان مياندوآب در آيين افتتاح مركز جامع سلامت روستاي سرچنار گفت: اين مركز داراي 560 مترمربع زيرنا بوده و با صرف 15 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيده است و شامل بخش هايي چون پزشك عمومي، دندانپزشك، آزمايشگاه، داروخانه، بهداشت محيط و حرفه اي، مراقبت سلامت خانواده، پذيرش، بهداشت روان، مبارزه با بيماري ها و كارشناس تغذيه و مامايي است.
سهراب حيدري افزود: عمليات اجرايي اين مركز در سال 1396 آغاز شده بود و با وجود مشكلاتي كه در حوزه اقتصادي كشور حكمفرماست، اين طرح نيز مانند پروژه هاي ديگر حوزه سلامت در بازه زماني مشخص شده و زمان بندي فني اتمام و تجهيز شد.
وي افزود: در چهار سال اخير، 62 پروژه عمراني در حوزه سلامت اين شهرستان شامل خانه هاي بهداشت، مركز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي احداث شده است.
به همين مناسبت همچنين بهسازي 150 واحد مسكن روستايي نيز به صورت نمادين در روستاي 'ارمناك سفلي' در بخش مركزي اين شهرستان به بهره برداري رسيد. 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي مياندوآب در حاشيه بهره برداري از اين طرح گفت: اين واحدها با اعطاي تسهيلات قرض الحسنه در مجموع به مبلغ 27 ميليارد ريال بهسازي شده اند.
حق وردي هادي افزود: مبلغ تسهيلات اعطايي براي هر واحد 180 ميليون ريال است و بقيه را آورده متقاضيان تشكيل مي دهد.
وي اظهار داشت: مياندوآب داراي 26 هزار و 600 واحد روستايي است و سهم اين شهرستان در مقاوم سازي واحدهاي روستايي، يكهزار و 750 واحد طي سال جاري است كه تاكنون 800 واحد براي دريافت تسهيلات به بانك ها معرفي شدند.
به مناسبت دهه مبارك فجرطرح آسفالت معابر روستاي حاج حسن مكريان در بخش مركزي اين شهرستان نيز افتتاح شد. 
بخشدار مركزي مياندوآب گفت:اين طرح شامل 15 هزار و 500 مترمربع بهسازي و آسفالت معابر روستاي حاج حسن است كه با صرف 6 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
'رقيه خاكپور' افزود: براي عمليات زيرسازي اين طرح نيز يك ميليارد و 700 ميليون ريال از منابع دهياري هزينه شده و هزينه آسفالت آن نيز از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي مياندوآب با مشاركت دهياري روستا تامين شده است.
بهره برداري از 9 طرح توسعه برق رساني نيز از ديگر طرح هايي است كه در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
مدير امور برق مياندوآب در آيين بهره برداري از اين طرح ها افزود: براي افتتاح اين طرح ها در مجموع چهار ميليارد و 34 ميليون ريال اعتبار از منابع داخلي اين اداره هزينه شده است.
جمال كاظمي اصل گفت: اين طرح ها شامل احداث خط فشار متوسط و پست هوايي در خيابان خاقاني است كه با 609 ميليون ريال هزينه و به طول 300 متر اجرا شده است، احداث خط فشار متوسط و پست هوايي در خيابان عطار با صرف 583 ميليون ريال و به طول 260 متر، احداث خط فشار قوي متوسط مابين روستاي اسماعيل كندي و گرده رش با 431 ميليون ريال و به طول يكهزار و 60 متر است.
وي اظهار داشت: علاوه بر اين احداث خط فشار قوي متوسط مابين روستاي حاج حسن و خيرآباد با 530 ميليون ريال به طول هزار متر، اصلاح شبكه فشار ضعيف روستاي اوچ تپه قلعه با 441 ميليون ريال اعتبار و به طول 990 متر، احداث پست هوايي كوي سبلان با 317 ميليون ريال اعتبار به ظرفيت 160 كيلووات آمپر جهت رفع ضعف ولتاژ كوي سبلان از ديگر طرح هاي افتتاحي در اين روز است.
وي افزايش ظرفيت ترانس باروق (محله كرميان) با 355 ميليون ريال اعتبار جهت افزايش ظرفيت پست موجود به 100 كيلووات آمپر با احداث شبكه فشار ضعيف به طول 440 متر، اصلاح شبكه فشار ضعيف روستاي كوسالار با 294 ميليون ريال و با جابجايي خط فشار ضعيف به طول 500 متر و اصلاح شبكه فشار ضعيف روستايي مرجان آباد جهت رفع ضعف ولتاژ 474 ميليون ريال به طول يكهزار و 50 متر را از ديگر طرح هاي اداره برق عنوان كرد.
همچنين ساختمان دهياري روستاي 'ارمناك عليا' از توابع بخش مركزي مياندوآب نيز به مناسبت دهه مبارك فجر به بهره برداري رسيد.
ساختمان دهياري اين روستا در زميني به مساحت 130 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 700 ميليون ريال احداث شده كه به آشيانه آتش نشاني مجهز بوده و داراي اتاق مجزاي براي شوراي اسلامي، دهيار و كارشناسان است.
به گزارش ايرنا، همزمان با دهه مبارك فجر 85 طرح در زمينه هاي مختلف عمراني و خدماتي در سطح مياندوآب با 957 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد. 
12 تا 22 بهمن ماه به مناسبت ورود تاريخي امام خميني(ره) به ميهن اسلامي و پيروزي انقلاب اسلامي ايران به نام ايام الله دهه فجر نامگذاري شده است و امسال جشن هاي چهلمين سال پيروزي انقلاب در سراسر كشور برگزار مي شود. 
9871/6185/7129