زنجان - ايرنا - استاندار زنجان با بيان اينكه از نظر قانوني بايد يك درصد منافع معادن در شهرستان هاي محل استقرار جذب و هزينه شود، گفت: پيگيري اختصاص اين بند قانوني را در شهرستان ماهنشان و از معادن بزرگ كه داراي سهم سود بالاتري هستند آغاز و پيگيري خواهيم كرد.

به گزارش ايرنا استاندار زنجان در دوشنبه چهارمين روز از دهه فجر به شهرستان ماه‌نشان سفر كرد.
فتح الله حقيقي در دومين سفر خود به ماهنشان، چند طرح پايگاه سلامت شهري و بهداشتي و درماني روستايي اين شهرستان را بطور همزمان افتتاح كرد.
همچنين ساختمان جديد فرمانداري شهرستان ماهنشان و تاسيسات فاضلاب شهر دندي از ديگر طرح هايي بود كه بمناسبت دهه فجر و چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب با حضور استاندار به بهره‌برداري رسيد.
نماينده عالي دولت در استان همچنين در اين سفر خود به ماهنشان ضمن غبارروبي و عطرافشاني مزار شهداي شهر دندي، با خانواده شهيد اباصلت عزيزي ديدار كرد
گفتني است همزمان با حضور استاندار زنجان در برنامه‌هاي مختلف در شهرستان ماهنشان، معاونان وي نيز با حضور در شهرها و روستاهاي ماهنشان به بازديد و افتتاح طرح‌هاي مختلف منطقه همزمان با چهارمين روز از دهه فجر پرداختند.
ديدار با مردم و شركت در جشن انقلاب شهر دندي كه در مسجد جامع اين شهر برگزار شد، پايان‌بخش دور دوم سفر استاندار زنجان به ماه‌نشان بود.
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني استانداري زنجان؛ فتح الله حقيقي در ديدار با اهالي و مردم شهرها و روستاهاي شهرستان ماهنشان، با اشاره به وجود بزرگترين معدن با توليد بي نظيرترين ماده معدني پتاس كشور در اين شهرستان، اظهار كرد: اكنون از مجموع 35 نوع ماده معدني موجود در استان، 30 نوع ماده معدني درحال استخراج است.
وي تصريح كرد: در زمينه بهره برداري از معادن، ضمن پيگيري موضوع بكارگيري نيروهاي متخصص بومي هر شهرستان در معادن و مراكز توليدي آن شهرستان، بايد از خام فروشي مواد معدني نيز بصورت جدي پرهيز و در راستاي افزايش ارزش افزوده صنايع و معادن استان تلاش شود.
استاندار زنجان همچنين با بيان اينكه اين استان در جذب اعتبارات و تسهيلات خوداشتغالي روستايي طي سه دوره پرداخت، از موفق ترين استان هاي كشور به شمار مي‌آيد، افزود: پرداخت تسهيلات دوره چهارم نيز بايد در اسرع وقت و با كوتاهترين پروسه كاري به روستاييان پيگيري شود.
نماينده عالي دولت در استان نسبت به مطالبات اهالي ماهنشان خاطر نشان كرد: موضوعات مربوط به استقرار مديران بومي دستگاه ها، مسائل مربوط به معدن انگوران و شركت كالسيمين و كاهش قيمت اراضي در حاشيه شهرهاي استان بررسي و بزودي تعيين تكليف خواهد شد.
حقيقي در اين ديدار با اشاره به نخستين سفر خود به ماه‌نشان و نتايج پيگيري يازده مصوبه آن سفر، اظهار كرد: تجهيز واحدهاي درماني روستايي، خريداري و اختصاص يك دستگاه آمبولانس و يك دستگاه دياليز براي شهرستان و استقرار 5 پزشك متخصص در اين منطقه از مصوبات به نتيجه رسيده سفر اول مي باشد.
وي ادامه داد: احداث و بهسازي 85 كيلومتر از راه هاي روستايي با اعتبار 43 ميليارد تومان در مرحله راه‌اندازي كارگاه است و وعده گازرساني به 14 روستا تا 20 اسفند سالجاري تحقق خواهد يافت و نيز تجهيز ورزشي 8 فضاي تامين شده از سوي دهياران و اختصاص زمين و تجهيزات امداد و نجات جاده اي در دست انجام مي باشد.
مقام عالي اجرايي استان با بيان اينكه 43درصد مناطق شهرستان ماه‌نشان بصورت حفاظت شده است و در پي جابجايي و تغيير اين مناطق هستيم كه با تصويب در ستاد محيط زيست استان، از سازمان حفاظت از محيط زيست كشور پيگيري خواهيم كرد، افزود: توانمندسازي دانش آموزان مستعد شهرستان ماه‌نشان بصورت پايلوت در استان، براي دانش آموزان سال آخر رشته هاي رياضي، تجربي و علوم انساني مدارس شبانه روزي پيگيري و طي 3 هفته آينده بصورت رايگان تحت پوشش مراكز مشاوره قرار خواهند گرفت تا در رشته ها و دانشگاه هاي معتبر پذيرفته شوند.
استاندار زنجان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دشمنان طي 40 سال اخير بدنبال تضعيف دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي در ايران هستند، افزود: ملت ايران با اتحاد و پويايي دسيسه هاي دشمنان را ناكام خواهد گذاشت.
وي از مردم و به ويژه جوانان خواست تا رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري را مطالعه كنند تا در جريان دستاوردهاي نظام قرار گيرند و به مدارج كسب شده در اين كشور افتخار كنند.
3088/8068