عباس فراهاني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: تا سال 1357 طول راه هاي اين استان 342 كيلومتر بود كه پس از توسعه احداث راه ها در بعد از انقلاب اسلامي، اين رقم با افزايش بيش از پنج برابري به يك هزار و 804 كيلومتر رسيده است.
وي اضافه كرد: در 40 سال گذشته محورهاي راه فرعي و روستايي زيادي در قم احداث شده كه مي توان به محورهاي قنوات به طول هشت كيلومتر، محور جعفريه به طول 30 كيلومتر و محور نيزار به طول 40 كيلومتر كه 20 كيلومتر چهار خطه و هفت دستگاه پل براي آن احداث شده است، اشاره كرد.
به گفته وي، درحال حاضر طول كل راههاي روستايي برخوردار از آسفالت در قم، 660 كيلومتر، راه بين مزارع به طول 325 كيلومتر و راه شوسه به طول 65 كيلومتر مي باشد.
فراهاني بيان كرد: نگهداري مستمر و حذف نقاط حادثه خيز روستايي به صورت ساليانه و روكش آسفالت سالانه حداقل 40 تا 50 كيلومتر از راهها تا قبل از تفكيك راهداري از راه و شهرسازي تا سال 95 صورت گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: به بركت انقلاب براي 244 روستاي قم كه داراي بالاي 20 خانوار هستند، راه دسترسي و جاده آسفالت ايجاد شده و فقط 2 روستاي شريف آباد بخش جعفرآباد و روستاي صفرآباد بخش مركزي جاده خاكي دارند.
وي با اشاره به افزايش بيش از 9 برابري روستاهاي داراي جاده آسفالته، اضافه كرد: تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، فقط 26 روستاي قم داراي جاده آسفالت شده بود.
فراهاني گفت: طول راه هاي روستايي قم، 660 كيلومتر است كه 81 درصد آن در 40 سال گذشته و پس از پيروزي انقلاب اسلامي احداث شده است.
/2085/ 6133/
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
قم- ايرنا- معاون مهندسي و ساخت اداره كل راه و شهرسازي قم گفت: طول راه هاي اين استان يك هزار و 804 كيلومتر مي باشد كه 81 درصد آن پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در 40 سال گذشته احداث شده است.