تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

تهران- ايرنا- ال كلاسيكوي كوپا دل ري براي «سانتياگو سولاري» و كهكشاني ها بزرگ ترين آزمون براي محك زدن رستاخيرشان است؛ رستاخيزي كه پاداشي به نام رستگاري براي آنها به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه در گزارشي جامع نوشت: فاصله آخرين اِل كلاسيكو تا تازه ترين آن يكصد روز است و پاداش رئال مادريد در ازاي پيروزي در تازه ترين آن، تنها رسيدن به فينال جام حذفي اسپانيا نخواهد بود.
هنگامي كه اين 2 تيم در اكتبر سال گذشته در نيوكمپ به مصاف يكديگر رفتند، صفحه نمايشگر بزرگ ورزشگاه نتيجه 5 بر يك را به سود بارسا نشان مي داد؛ بازي كه در جريان آن «لوئيس سوآرز» سه گل زد و كليدي ترين بازيكن آنها هم به دليل مصدوميت از روي سكوها نظاره گر بازي بود.
روز بعد «يولن لوپتگي» به دليل آنچه باشگاه «عدم تطبيق كيفيت مجموعه كهكشاني ها با نتايج اين تيم» توصيف كرد، از سمتش اخراج شد؛ آبي اناري ها صدر نشين بودند و سفيدپوشان در رده نهم جدول دست و پا مي زدند و تمام اين بلاها را بارسلونايي به سر آنها آورده بود كه «ليونل مسي» را هم در اختيار نداشت.
با اين تفاسير، احتمال غيبت دوباره مسي در بازي فرداشب زياد باعث سرخوشي رئالي ها نخواهد بود؛ غيبتي كه به دليل درد در ناحيه ران پا، مسي و ارنستو والورده را در دو راهي قرار داده است.
در صورتي كه مسي بازي كند كه البته با توجه به اظهارات خوشبينانه والورده زياد هم بعيد به نظر نمي رسد، بي شك دال بر آمادگي او است.
كاتالان ها تاكيد كرده اند كه با توجه به يك ماه سخت و نفس گيري كه پيش روي اين تيم قرار داد، آنها به هيچ عنوان كاپيتان خود را به خطر نمي اندازند.
تساوي 2 بر 2 آبي اناري ها در بازي مقابل والنسيا بدان معنا بود كه اختلاف امتياز آنها با اتلتيكو مادريد 6 و با رئال به 8 افزايش پيدا كرده است اما با توجه به بازي هاي حساس پيش روي آنها در چهار هفته آتي (اتلتيكو بيلبائو، سويا، رئال مادريد) مغرور شدن زياد كار عاقلانه اي به نظر نمي رسد.
اين در حالي است كه در فاصله بازي هاي مذكور 2 بازي رفت و برگشت در ليگ قهرمانان اروپا مقابل ليون نيز تعبيه شده است؛ رقابتي كه بي شك براي آبي اناري ها در فصل جاري حكم جام مقدس را دارد و شايد تنها عنواني باشد كه آنها پس از سال ها ناكامي به معناي واقعي براي فتح آن ولع دارند.
برخي از منتقدان مدعي شده بودند كه بهترين گزينه براي بارسلونا در مسير رسيدن به عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا، كنار كشيدن از جام حذفي است؛ ادعاهايي كه ماه گذشته مسي مجبور شد تا قويا آنها را تكذيب كند.
وي در اين باره اظهار داشت: گفته مي شود ما جام حذفي را جدي نمي گيريم و علاقه اي به فتح آن نداريم اما اين ادعاها كاملا بي اساس است.
از سوي ديگر، حرارت جدال با رئال مادريد ايجاب مي كند كه اين بازي تحت هيچ شرايطي دست كم گرفته نشود؛ علاوه بر اين، بازگشت هيجان انگيز آنها مقال سويا در يك چهارم نهايي نشان داد كه كنار كشيدن و تسليم شدن هيچ جايي در تعاليم غول هاي كاتالان ندارد.
در سوي ديگر نبرد، «انتقام» نشسته است؛ انهدام مادريدي ها در پاييز، پايان تحقير آميز روندي خجالت آور براي آنها بود اما مسير حركت كهكشاني ها با وجود نزولي محسوس در ابتداي سال نو ميلادي، به طور كلي صعودي بوده است.
و گواه اين موضوع نيز اظهارات اخير والورده است؛ وي در اين مورد اظهار داشت: از لحاظ رواني آنها در برهه پيچيده و حساس قرار داشتند اما هم اكنون شرايط متفاوتي دارند.
رئالي ها اين فرصت را دارند تا شتاب بگيرند در واقع آنها اميدوارند تا با شكست بارسا در 2 بازي رفت و برگشت، حتي در رقابتي دست پايين تر همچون كوپا دل ري، جلوي حركت مهار نشدني آنها را بگيرند و به اصطلاح شاگردان والورده را زمين گير كنند.
سانتياگو سولاري پس از پيروزي يكشنبه تيمش مقابل آلاوز، تاكيد كرد كه تيم تحت هدايت وي آمادنه نبرد است، نتايج اخير اين تيم هم بر اين موضوع صحه مي گذارد به ويژه بازي آنها مقابل سويا.
با اين وجود، بازي مقابل بارسا براي سولاري به عنوان سرمربي، بزرگ ترين آزمون است؛ او به جوانانش اعتماد كرده اما «آلوارو اودريوزولا»، «سرخيو رگيلون» و به ويژه «وينيسيوس جونيور» چگونه اولين ال كلاسيكوي زندگي شان را آن هم در نيوكمپ اداره خواهند كرد؟
اين در حالي است كه شخص سولاري و آينده اش نيز روي لبه تيغ قرار دارد؛ او اگرچه تا سال 2021 با رئال قرارداد دارد اما وضعيت وي به احتمال فراوان در تابستان بازبيني خواهد شد و بازي هايي حساس و بزرگ نظير ال كلاسيكوي فرداشب، بدون شك نخستين چيزي است كه به ذهن «فلورنتينو پرز» هجوم برده و تصميم او را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
با وجود اينكه پرستيژ و اعتبار جام حذفي اسپانيا براي بارسلونا در حال حاضر در مقايسه با لاليگا و ليگ قهرمانان كمرنگ شده است اما آنها در چهار فصل اخير از اين تورنمنت هم نگذشته و آن را تصاحب كرده اند.
اما يك جام داخلي مي تواند كمك زيادي به سولاري برساند؛ در واقع برخلاف بارسايي ها، براي رئال چيزي بيشتر از يك جام طلايي روي ميز قمار قرار دارد.
ورزشي**3991**9129