تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

رشت - ايرنا - مراسم نكوداشت 33 شهيده زن استان گيلان با سخنراني آيت الله فلاحتي امام جمعه رشت برگزار شد.

گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در گيلان به ايرنا حاكيست، آيت الله رسول فلاحتي در مراسم نكوداشت 33 شهيده زن استان در سالن اجتماعات پيام نور مركز رشت با اشاره به اينكه زنان شهيده جان خود را فداي دين خدا كردند، اظهار كرد: در طول تاريخ اسلام زنان در عرصه هاي مختلف حضور فعال داشتند و از بيعت كنندگان با پيامبر اكرم(ص) در آغاز بعثت بودند.
وي، حضور ميداني همه جانبه بانوان ايراني در عرصه هاي مختلف را از بركات انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: امر مذكور مورد كينه و عقده دشمنان انقلاب اسلامي واقع شده است.
امام جمعه رشت وقار و متانت، دلدادگي خدمت به ميهن، ايستادگي با ابهت در برابر قدرت هاي استكباري، كسب دانش روز و نه گفتن به قدرت هاي سلطه گر جهاني را از ويژگي زن مسلمان ايراني دانست و بيان كرد: انقلاب اسلامي بانوان را با ويژگي هاي مذكور وارد عرصه حيات سياسي و اجتماعي كرده است.
آيت الله فلاحتي حضرت فاطمه(س) و زينب(س) را الگوي تمام بشريت عنوان كرد و گفت: اگر هر انسان آزاده و انديشه ورز فاطمه(س) و زينب(س) را الگو قرار دهد، مي تواند در جامعه بدرخشد.
وي با اشاره به اينكه امام(ره) توانست بانوان را در عرصه هاي خودشان دوشادوش مردان وارد عرصه اجتماعي كند، خاطرنشان كرد: انديشه غرب باوران اين است كه انديشه نوراني و الهي زن را بگيرند و مردوارگي را وارد جامعه كنند.
نماينده ولي فقيه در گيلان، زن و مرد را مخلوق خداوند ذكر كرد و يادآور شد: امام(ره) با مديريت الهي و رباني توانست زن را در جامعه ايراني به نوعي مديريت كند كه امروز جايگاه خود را در عرصه جهاني پيدا كرده است.
آيت الله فلاحتي با بيان اينكه بازداشت مرضيه هاشمي توسط پليس آمريكا نشان دهنده تحمل نكردن وجود زن مسلمان در عرصه ميداني است، اظهار كرد: پس از چند روز پليس آمريكا مجبور شد خانم هاشمي را آزاد كند.
وي، قيام هزاران نفر از مردم فرانسه عليه سرمايه داري در اربعين انقلاب اسلامي را از بركات انقلاب عنوان كرد و افزود: انقلاب اسلامي مانند موج توفنده در دل ملت هاي دنيا نفوذ كرده و اين موضوع نشان مي دهد انديشه انقلاب اسلامي در حال گسترش است.
امام جمعه رشت با اشاره به اينكه وجود هزاران مرضيه هاشمي در جامعه متاثر از انديشه امام(ره) است، بيان كرد: نگاه جوانان و انديشمندان به انقلاب اسلامي مايه مباهات است.
آيت الله فلاحتي، وجود شهداي زن را مايه افتخار جامعه اسلامي دانست و گفت: بانوان در راستاي حمايت از دين خدا و ارزش هاي اسلامي در عرصه حضور پيدا كردند و مشاهده مي كنيم روحيه شهادت طلبي در جامعه پاسخ داده است.
7296/2007