يزد - ايرنا - رئيس هيات كشتي يزد گفت: همزمان با چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي ، جشنواره كشتي خردسالان با حضور 200 ورزشكار در 2 رده سني خردسالان و نونهالان در سالن شهيد صدوقي(ره) برگزار شد و در مجموع تيم شهرستان يزد با كسب 205 امتياز مقام اول را كسب كرد.

محمد شيباني عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين رقابت ها، تيم ميبد با كسب 127 امتياز و شهرستان خاتم با 62 امتياز به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را كسب و لوح، مدال و جوايزي دريافت كردند.
رئيس هيات كشتي يزد بيان داشت: استعداديابي و ايجاد فضايي شاد و سازنده در ورزشكاران اين رشته به خصوص در رده سني پايه محور فعاليت هاي هيات است.
شيبابي تصريح كرد: توجه به خردسالان، شناسايي استعدادها و حركت در مسير شكوفايي آنها نقش مهمي در توسعه اين رشته جذاب و ورزش اول كشور در استان يزد دارد.
وي با اشاره به سابقه كشتي يزد در سطح ملي به ظرفيت هاي بخش مردان و بانوان اشاره كرد و از آموزش و پرورش، خانواده ها و رسانه هاي گروهي براي گسترش كشتي به عنوان ورزش اول كشور خواستار همكاري شد.
به گفته شيباني، هم اكنون حدود 700 نفر مرد و زن در رشته كشتي فعاليت دارند و در صورت كار فرهنگي و اطلاع رساني بدون شك شاهد افزايش اين آمار خواهيم بود.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت 48 هيات و 65 هزار ورزشكار زير پوشش بيمه دارد و هيات كشتي در تمام شهرستات ها به جز بهاباد فعاليت دارد.
7536/ 2047/