نوشهر - ايرنا - امام‌جمعه شهرستان نوشهر گفت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمنِ امسال كه انقلاب 40 ساله مي‌شود، نشانهٔ حمايت آنان از انقلاب اسلامي و نترسيدن از دشمن است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت‌الاسلام محمود مشايخ در خطبه‌هاي نماز جمعه نوشهر افزود: امسال دشمن مي‌بيند كه به قول شهيد بهشتي، مردم مثل شيشه‌اند و هرچه خردتر شوند برنده‌تر مي‌گردند.
وي تأكيد كرد: راهپيماييِ امسال، عشق مردم را به نظام و انقلاب نشان مي‌دهد و لبيك نسل چهارم به آرمان‌هاي انقلاب است.
امام‌جمعه نوشهر ادامه داد: البته حمايت مردم از انقلاب، پيامي هم به مسئولان دارد و آن اين است كه بيشتر به فكر حل مشكلات مردم باشيد و از آمريكا ببُريد.
مشايخ با برشمردن پيشرفت‌هاي مادي و معنوي ايران پس از انقلاب اظهار داشت: ايران كنوني علاوه بر پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف علمي و فني در مسائل معنوي نيز ترقي كرده است.
وي گفت: برگزاري باشكوه آيين‌هايي همچون دعاي عرفه و معنويتِ اين‌ چنيني قبل از انقلاب نبود و به بركت انقلاب پديد آمد.
امام جمعه نوشهر با اشاره به راه‌اندازي كانال مالي اروپا براي دور زدن تحريم‌هاي آمريكا بر ضد ايران، افزود: آمريكا 9 ماه قبل از برجام خارج شد و اروپا هم وقت‌كشي مي‌كرد و مي‌گفت كه نمي‌تواند با آمريكا طرف شود.
وي ادامه داد: عاقبت پس از مدت‌ها اتلاف زمان، كانال ويژهٔ مالي ايجاد شد تا ايران جنس بفروشد و دارو و غذا تحويل بگيرد، درحالي‌كه دارو و غذا جزء تحريم‌ها نبود.
مشايخ گفت: مقامات اروپا اكنون حتي پاسخ مقامات ايران را نمي‌دهند و تازه شرط كرده‌اند كه ايران بايد به برجام پايبند باشد.
وي افزود: تصويب اف‌اي‌تي‌اف و مذاكره در موضوعاتي همچون برنامهٔ موشكي ايران و حقوق بشر از ديگر خواسته ‌هاي اروپاييان است.
امام‌جمعهٔ نوشهر يادآور شد: تكليف ما با آمريكاي استعماري و اروپاي روباه‌صفت معلوم است اما امان از كساني كه در داخل به آنان اميد مي‌بندند.
/7517/ 1602/1654