تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

دزفول-ايرنا-استاندارخوستان گفت:كانال پاي پل شوش به دليل شكستگي هاي آن به طول هفت كيلومتر رخ داده است بازسازي مي شود.

غلامرضا شريعتي عصر روز جمعه در بازديد ازكانال پاي پل در غرب كرخه شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت:كانال پاي پل به طول حدود 107 كيلومتر يكي از كانال هاي اصلي استان است كه آب 35 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي طرح مقام معظم رهبري را پوشش مي دهد و آب شرب شهرستان هاي اهواز،آبادان،خرمشهر ،شادگان، سوسنگرد ،هويزه،رفيع و بستان و روستاهاي توابع تامين مي كند تا ام دبس بصورت لوله تا قيصريه و بصورت لوله تامين مي كند.
وي گفت: در تابستان امسال با مشكل شكستگي كانال پاي پل مواجه بوديم كه به علت وضعيت خاك منطقه امسال تصميم گرفتيم كه آب كانال را قطع كنيم و آن را تعمير اساسي كنيم.
استاندار خوزستان گفت: شكستگي هاي كانال به طول حدود هفت كيلومتر است كه بايد بازسازي اساسي شود كه اعتباري بالغ بر310ميليارد ريال براي آن تخصيص داده شده و تا25 اسفند ماه تكميل خواهد شد.
شريعتي گفت: در اين بازديد از كيفيت، پيشرفت كار، نحوه عمل و سرعت و زهكش ها بازديد كرديم و تذكرات لازم داده شد و تابستان آينده آب پايدار براي شهرستان ها كه از آب غدير استفاده مي شود تامين مي شود.
وي افزود:همچنين از سيل بند روستاي شيخ فندي از توابع بخش مركزي شوش بازيد شد كه به علت طغيان رودخانه دز آسيب ديده است ولي مشكلي براي روستا پيش نيامده است.
استاندار خوزستان گفت: مديران كل فني و مديريت بحران استانداري خوزستان را با امكانات در اين روستاها مستقرخواهم كرد تا قبل از بارندگي هاي اين هفته با همكاري فرمانداري هاي شوش و دزفول اقدامات لازم را انجام دهند.
7280/6064