تبريز - ايرنا - باشگاه فرهنگي ورزشي تراكتورسازي تبريز در پي اشتباهات داوري بازي مقابل نساجي قائم شهر در هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال با صدور بيانيه اي خواستار قضاوت عادلانه داوران در بازي هاي اين تيم شد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي باشگاه فرهنگي ورزشي تراكتورسازي، در اين بيانيه آمده است: اشتباهات داوري در نتيجه بازي اين تيم با نساجي قائم شهر تاثير مستقيم داشته و موجب از دست رفتن دو امتياز حساس براي نماينده فوتبال آذربايجان شد.
در اين بيانيه آمده است: علاقه مندان و عاشقان تيم تراكتورسازي به دور از همه هياهوها انتظار داشتند گروه داوري اين ديدار به رهبري داور با تجربه‌ اي همچون سيد علي، قضاوت عادلانه ‌اي در اين مسابقه داشته باشند تا نتيجه بازي منصفانه رقم بخورد كه اين اتفاق تلخ علاوه بر تزريق ناراحتي به جامعه هواداري تيم، به روح فوتبال پاك نيز خدشه وارد كرد.
اشتباه در صحنه‌ اي كه داور پشت دروازه هم به آن اشراف كامل داشت و مي ‌توانست با دخالت خود مانع از اين اجحاف حق شود، در كمال تعجب مسلم‌ ترين پنالتي تراكتورسازي را در اين بازي ناديده گرفته شد.
در بيانيه باشگاه تراكتورسازي آمده است: اشتباه داوران امري بديهي است اما اگر ضعف داوري جدال سرنوشت‌ ساز با پرسپوليس در هفته سيزدهم را كه به دنبال آن گل سالم تراكتورسازي از سوي كمك داور مردود اعلام شد، به پاي چشم غيرمسلح بگذاريم، در مورد اشتباهات در صحنه ‌هايي كه حتي جاي بحث براي كارشناسان را هم باقي نمي‌گذارد، اين ذهنيت مسموم را در اذهان شكل مي ‌دهد كه اراده‌ اي براي جلوگيري از قهرماني تيم تراكتورسازي در ليگ برتر وجود دارد.
آنچه مبرهن است، تبعات اشتباهات دنباله ‌دار داوري در رقابت ‌هاي ليگ برتر مي ‌تواند ضربه‌هاي سهمگيني را به تيم ‌هاي مدعي قهرماني وارد كند كمااينكه نظير اين اتفاقات در ليگ ‌هاي يازدهم و چهاردهم عليه تيم تراكتورسازي به وقوع پيوست و اهالي فوتبال نيز بدان اذعان دارند، سرنوشت قهرماني را عوض كرده و مانع از ثبت افتخار براي تيم محبوب پرشورها شد.
به موجب اين بيانيه باشگاه تراكتورسازي تبريز حق مسلم خود مي‌ داند مراتب اعتراض شديدش را به وضعيت نامطلوب داوري اين ديدار اعلام داشته و خواستار رسيدگي و برخورد قاطع از سوي مراجع ذيصلاح است چرا كه نتيجه اين ديدار وضعيت امتيازات صدر جدول را دستخوش تغييرات كرد.
باشگاه تراكتورسازي مصمم است حقوق از دست رفته خود را مطالبه نمايد، لذا تأكيد بر رسيدگي به وضعيت داوري مسابقات داشته و با توجه به ديدارهاي آينده اميد دارد تا نظارت دقيقي بر انتخاب داوران و عملكرد آنها صورت بگيرد.
بسياري از كارشناسان و صاحب نظران فوتبال نيز با انتقاد از نحوه داوري در بازي روز گذشته تراكتورسازي مقابل نساجي، خواستار نظارت بيشتر و دقت در انتخاب داوران مسابقات شدند.
تيم تراكتورسازي ديروز بيست و يكم بهمن ماه از هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال مقابل تيم نساجي قائم شهر به نتيجه يك بر يك دست يافت و با كسب 30 امتياز در رده چهارم جدول ليگ هجدهم فوتبال باشگاه هاي كشور باقي ماند.
3077/9853