مشهد- ايرنا- مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان رضوي گفت: هم اكنون 10 هزار و 47 كلاس درس در اين استان فرسوده و نيازمند بازسازي است.

جاسم حسين پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازسازي و مرمت اين تعداد كلاس درس نيازمند 20 هزار ميليارد ريال است.
وي اظهار كرد: همچنين يك هزار و 848 كلاس درس در اين استان در حال ساخت است كه به عنوان پروژه هاي نيمه تمام در انتظار تامين اعتبار لازم براي تكميل و بهره برداري است.
وي ادامه داد: تكميل اين تعداد كلاس نيمه تمام نيز سه هزار و 130 ميليارد ريال نياز دارد.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان رضوي با اشاره به اينكه روند تجهيز مدارس استان به سيستم هاي گرمايشي استاندارد مطلوب است، افزود: هم اكنون 16 هزار و 150 كلاس درس نيازمند استانداردسازي در اين بخش است كه 400 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
حسين پور با اشاره به اينكه در سه سال اخير در 2600 مدرسه با 18 هزار كلاس درس سامانه گرمايشي استاندارد و شوفاژ نصب شده، اظهار داشت: براي نصب و اجراي اين تعداد سامانه گرمايشي هزار و 400 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي گفت: بقيه مدارس داراي بخاري كاربراتوري استاندارد يا بخاري تابشي هستند.
وي افزود: هيچ مدرسه اي در اين استان بخاري نفتي چكه اي ندارد و در صورت وجود اينگونه بخاري نسبت به جايگزيني آن با بخاري استاندارد اقدام مي شود.
خراسان رضوي داراي 12 هزار و500 مدرسه با بيش از 54 هزار كلاس درس و يك ميليون و 230 هزار دانش آموز است.
7496 / 6053