شهركرد - ايرنا - مدير امور باغباني جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري از توليد 7 ميليون و 500 هزار گل شاخه بريده در گلخانه هاي اين استان در سالجاري خبر داد و گفت : اين ميزان تا پايان امسال به 10 ميليون شاخه مي رسد.

ابراهيم شيراني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا ، مساحت گلخانه هاي استان را 22 هكتار برآورد كرد و اظهار داشت: به طور ميانگين در هر مترمربع 110 شاخه گل رز توليد مي شود.
وي گفت: بيش از 80 درصد از محصولات گلخانه اي اين استان در دولت تدبير و اميد و از سال 93 تاكنون توليد و روانه بازار شده است.
مدير امور باغباني جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري افزود: گل رز توليدي چهارمحال و بختياري در 10 رقم از نظر تنوع رنگ توليد مي شود كه به دليل ارتفاع بالا از سطح دريا و شرايط آب و هوايي مناسب كيفيت بالايي دارد.
شيراني، اشتغالزايي مستقيم در گلخانه هاي شهركرد و بروجن را 200 نفر اعلام و تصريح كرد: بخش عمده گل شاخه بريده استان به تهران، اصفهان و محلات در استان مركزي ارسال و از طريق پايانه گل و گياه به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.
شيراني تاكيد كرد: با توجه به تشديد پديده خشكسالي و كاهش منابع آبي استان طي چند سال گذشته، بهره برداران بخش كشاورزي با تغيير الگوي كشت و راه اندازي گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بريده و توليد سبزي و صيفي سوق داده شده اند.
به گزارش ايرنا، هم اينك 43 واحد گلخانه سبزي و صيفي كاري در اين استان فعال است.
6199/2097