مشهد- ايرنا- مدير مركز جامع رشد و توانمندسازي آستان قدس رضوي گفت: نخستين دوره تخصصي سه روزه 'روانشناسي اسلامي و انديشه ورزي در روانشناسي' در اين مركز برگزار شد.

محسن اصغري نكاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين دوره سه روزه كه از ديروز در مركز جامع رشد آستان قدس رضوي آغاز شده است 100 نفر از دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي رشته هاي مشاوره، روانشناسي و علوم تربيتي از دانشگاه هاي سراسر كشور شركت كرده و در حال ارائه مقالات خود هستند.
وي اظهار داشت: در اين دوره 9 نفر از استادان مطرح دانشگاه هاي كشور در حوزه‌ هاي مختلف دانش خود را به صورت يافته‌ هاي جديد ارائه مي ‌دهند.
وي گفت: اين دوره آموزشي فرصتي براي تعامل علمي و حرفه اي متخصصان رشته روان شناسي ايجاد مي كند تا ضمن آموزش و برگزاري نشست ‌هاي تخصصي و گفت و گوي گروهي به ارائه سخنراني، تبادل نظر و مناظره در حوزه روانشناسي با رويكرد اسلامي بپردازند.
نكاح افزود: در اين دوره علاوه بر شبكه ‌سازي ميان انديشه ‌ورزان، دانش پژوهان و پژوهشگران رشته روان شناسي اسلامي، آخرين ايده‌ ها و دستاوردهاي نظري در اين زمينه مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.
وي چيستي و چرايي روانشناسي اسلامي، ضرورت انديشه ‌ورزي، مفهوم شناسي و ماهيت روانشناسي اسلامي، چالش ‌ها و فرصت‌ هاي پيش رو، روش برداشت از متون ديني و سير تحول روانشناسي اسلامي در ايران و جهان را از مهمترين سرفصل ‌هاي موضوعي اين دوره تخصصي برشمرد.
وي اظهار داشت: برگزاري دوره ‌هاي فشرده آموزشي، مطالعاتي و پژوهشي تخصصي و كوتاه مدت يكي از رويكردهاي اين مركز است كه در فضاهاي دانشگاهي براي روزهاي بين نيمسال تحصيلي و آزاد دانشجويان در نظر گرفته شده و هدف آن تبادل مطالب و يافته‌ هاي علمي و انديشه ‌ورزي است.
وي كفت: در پايان هر دوره آموزشي در اين مركز به شركت كنندگاني كه حد نصاب امتياز را كسب كرده باشند گواهينامه پايان دوره داده مي ‌شود.
7489 / 6053