كرمان - ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان با اشاره به بيانيه رهبر معظم انقلاب گفت: براي پيشرفت كشور و تبديل انقلاب اسلامي به تمدن اسلامي برطرف كردن نواقص از ساختارها، رويكردها و عملكردها متناسب با بيانيه مقام معظم رهبري تحت عنوان گام بزرگ دوم انقلاب، يك اصل است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حسن عليدادي سليماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر كرمان افزود: بر همه كساني كه اهل سخنراني و منبر و اهل قلم و توان تحليل دارند لازم است كه اين منشور ارزشمند را در زواياي مختلف باز و تبيين كنند و به گفتمان آن در بين مردم به عنوان گفتمان اساسي توجه كنند.
امام جمعه كرمان همچنين گفت: گام دوم انقلاب در هفت محور علم و پژوهش، معنويت و اخلاق، اقتصاد و عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادي، عزت ملي و روابط خارجي، مرزبندي با دشمن و سبك زندگي توسط مقام معظم رهبري تعريف شده است.
وي با تاكيد بر ترويج اميد در بين مردم به خصوص جوانان گفت: ما زماني انقلاب را به پيروزي رسانديم كه همه چيز عليه ما بود و كشور نابسامان بود و همه همت بر اين صرف مي شد كه سفارت اسرائيل را در كشور تعطيل كنيم و يا لانه جاسوسي آمريكا را ويران سازيم و امروز شاهد حضور پرقدرت ايران در مرزهاي اسرائيل هستيم و نفوذ جمهوري اسلامي را در جغرافياي منطقه داريم.
حجت الاسلام حسن عليدادي سليماني افزود: اگر ديروز در خريد سلاح هاي ابتدايي غرب دخالت به خرج مي داد كه سلاح هاي ابتدايي را نفروشد امروز غربي ها و امريكا بر سر انتقال سلاح هاي پيشرفته به جبهه هاي مقاومت عليه ما موضع دارد بنابراين هيچ دليلي براي نااميد بودن وجود ندارد چرا كه ظرفيت هاي كشور ما فراوان است.
وي افزود با توجه به اينكه اعتقاد به قيامت در طول تاريخ به خصوص در دين هاي پرطرفدار وجود داشته است گفت: اما بعضي آدم ها حرف هايي مي زنند و كارهايي انجام مي دهند كه با يك آدم معتقد به قيامت همخواني ندارد.
امام جمعه كرمان با بيان اينكه قرآن كريم منكران را در قول و عمل در سه محور خلاصه مي كند گفت: گروه اول شبهه علمي دارند و در خصوص قيامت سوال هاي فراواني برايشان پيش مي آيد كه متاسفانه براي برطرف شدن شبهات به اهلش مراجعه نمي كنند.
حجت الاسلام حسن عليدادي سليماني افزود: گروه دوم كساني هستند كه از نظر علم و آگاهي قيامت را قبول داشته و شك و شبهه اي ندارند ولي در زندگي رستاخيز محور نيستند و كساني هستند كه در اثر گناه روح آن ها تاريك و منكر قيامت هستند و در عمل معاد و رستاخيز و قيامت را قبول ندارند و دچار كفر عملي مي شوند.
وي با اشاره به سخن خداوند در قرآن كريم گفت: منكر قيامت نمي شود مگر كساني كه تجاوزكارند و به اموال ديگران و بيت المال و آبروي مردم دست درازي مي كنند و اينان كساني هستند كه اعتقاد به رستاخيز را سد عظيمي براي گناه و معصيت نكردن مي بينند و براي اينكه لجام را از خود برگيرند دست به هر هوس راني و گناه و معصيتي مي زنند.
امام جمعه كرمان ضمن تسليت شهادت مرزبانان مخلص و شجاع كه در حركتي منافقانه و ناجوانمردانه به شهادت رسيدند گفت: شهادت مرزبانان در راستاي حركت ناجوانمردانه و ظالمانه يك وهابي در بريدن سر كودكي 5 يا 6 ساله بوده است.
وي با توجه به برنامه هاي كنگره عظيم 6500 شهيد ارزشمند اين استان تصريح كرد: در اين كنگره بايد حضور جدي و فعال داشت چرا كه بخش قابل توجهي از آن خدمت رساني به مردم است.
حجت الاسلام عليدادي سليماني در ادامه گفت: حضور گسترده و معنادار مردم سلحشور ايران در چهلمين سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامي عليرغم تبليغاتي كه بر عليه انقلاب در يكي دوسال اخير شده است و كم كاستي هاي موجود حجت را بر دولتمردان تمام كرد.
وي افزود: دولت و مجلس و كساني كه به مردم خدمت مي كنند بايد اين خدمت رساني را جهادي و جدي گرفته تلاش كنند كه در يك حركت جهادي دستگاه هاي مربوطه براي حل مشكلات مردم چاره اي بيانديشند تا مردم ديگر در تامين كالاهاي اوليه زندگي دچار مشكل نباشند و مسئولان بدانند كه مردمي كه با تمام وجود از انقلاب و اسلام دفاع مي كنند جايگاه و شان بسيار بالايي را دارند.
9889/ 5054