اهواز - ايرنا- پايگاه خبري عصر جنوب مطلبي با عنوان “عنافچه” خطري كه همچنان اهالي و دانش‌آموزان را تهديد مي‌كند' منتشر كرده است.

دراين مطللب مي خوانيم :
پل شناور دهستان عنافچه پس از هر بارندگي به زيرآب رفته و تردد را براي اهالي حدود 31 روستا به ويژه دانش‌آموزان مختل مي‌كند و اين در حالي است كه تاكنون وعده‌هاي مسؤولان محقق نشده است.
سال‌ها است كه پل شناور دهستان عنافچه پس از هر بارندگي به زيرآب رفته و تردد را براي اهالي حدود 31 روستا به ويژه دانش‌آموزان مختل مي‌كند؛ در روستاهاي عنافچه كه جمعيتي بالغ‌بر 12 هزار نفر زندگي مي‌كنند روزانه به‌منظور تأمين مايحتاج خود با سوار شدن بر قايق از طريق رودخانه به شهرها و روستاهاي اطراف تردد مي‌كنند.
بر اساس اين گزارش، رسانه‌اي شدن زيرآب رفتن اين پُل، سبب شد در دو سه ماه گذشته مسؤولان مختلفي از جمله نمايندگان مجلس، استاندار، مديريت بحران استانداري، فرماندار و… بازديد و هركدام در حوزه اختيارات خود وعده احداث و يا حل مشكل پُل را دهند.

تعيين 240 ميليارد ريال براي احداث پُل عنافچه
در آذرماه امسال استاندار خوزستان پس از بازديد وعده احداث پل را در دو ماه آينده و مديريت بحران استانداري وعده دو هفته را داد اما واقعيت اين است كه ميزان اعتباري كه براي احداث پُل اختصاص داده‌ شده است 240 ميليارد ريال است كه تاكنون تأمين نشده و وعده‌هاي مسؤولان در رفت و آمدها به اين دهستان و بازديد از پُل خلاصه مي‌شود.

تردد دانش‌آموزان با اتوبوس استيجاري نيروگاه رامين

سعيد الهايي يكي از اهالي دهستان كه دو دختر خود را يكي كلاس ششم و ديگري كلاس هشتم روزانه از طريق همين پُل راهي مدرسه در ملاثاني مي‌كند، وي مي‌گويد: چند روزي است كه بچه‌هاي روستا با اتوبوسي كه ظاهراً نيروگاه رامين در اختيار بخشداري گذاشته به مدرسه رفت‌وآمد مي‌كند؛ روز گذشته قرارداد بخشداري با نيروگاه به اتمام رسيد؛ امروز كلي نيروگاه را التماس كرديم تا قرارداد را تمديد كند تا راننده اتوبوس بچه‌هايمان را به مدرسه ببرد.

وي بابيان اينكه مسير براي تردد دانش‌آموزان طولاني شده است، مي‌افزايد: هزينه روزانه با قايق 2 هزارتومان است؛ اگر بخواهيم با تاكسي تردد كنيم هزينه رفت‌وبرگشت 20 هزارتومان مي‌شود چراكه ماشين بايد جاده كمربندي و مسير تصفيه و شيبان را دور بزند تا بتواند به ملاثاني برود.

خبري از قايق‌هايي كه وعده داد شد، نيست

اين فرد روستايي بابيان اينكه اهالي از پس هزينه‌هاي اياب و ذهاب برنمي‌آيند، بيان مي‌كند: قايق‌هاي فعلي كوچك و مخصوص ماهي گيري است؛ براي تردد نه بزرگ هستند و نه ايمني دارند و هرلحظه خطر سرنشين‌ها را تهديد مي‌كند؛ كل اهالي دهستان عنافچه براي خريد مايحتاج خود از ملاثاني مجبور هستند اين مسير را طي كنند.

الهايي مي‌گويد: چرا خبري از قايق‌هايي كه قرار بود به روستاي ما بدهند نيست؛ چند ماهي است كه مسؤولان مرتب از پُل بازديد مي‌كنند اما كوچك‌ترين تغييري ايجاد نشد.

تردد 50 دانش‌آموز از مسير پُل عنافچه

محمود ساعدي، بخشدار مركزي باوي در اين رابطه به خبرنگار فارس گفت: به‌منظور جلوگيري از توقف دررفت و آمد دانش‌آموزان با همكاري فرمانداري يك دستگاه اتوبوس به‌منظور اياب و ذهاب دانش‌آموزان روستاهاي عنافچه تدارك ديده شد.

وي افزود: اما در شرايط جديد مسير 5 دقيقه‌اي كه دانش‌آموزان براي رسيدن به مدرسه عرض رودخانه را با قايق طي مي‌كردند، اكنون به حدود يك ساعت افزايش پيداكرده است و برخي از دانش‌آموزان همچنان اصرار دارند همان مسير رودخانه را طي كنند.

بخشدار مركزي باوي بابيان اينكه حدود 40 تا 50 دانش‌آموز از اين مسير تردد مي‌كنند، گفت: با توجه به زيرآب رفتن پلُ تردد دانش‌آموزان با قايق‌هاي فعلي كه قديمي و فرسوده شده‌اند خطرناك است و ممكن است هرلحظه اتفاقي بيفتد.
ساعدي عنوان كرد: آخرين باري كه مديريت بحران استانداري از پُل شناور عنافچه بازديد كرد مقرر شد تا حل مشكل پُل چند قايق استاندار در اختيار اهالي گذاشته شود.
9887/6002