نادر نانبخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه اين سامانه به مركز كشور متصل است و در صورت نياز به استان هاي مربوطه وصل مي شود،افزود: اين سامانه راهي براي پاسخگويي بهتر به مردم در خصوص مسائل مرتبط با بيمه سلامت بوده و تاكنون به طور ميانگين هفته اي 10 تماس براي رسيدگي به اين استان متصل شده است.
وي با اشاره به اينكه احترام به حقوق شهروندي از ويژگي هاي يك سازمان پاسخگو است، ادامه داد: رعايت حقوق شهروندي در حوزه سلامت از جمله اهداف راه اندازي اين سامانه ارتباط مردمي به شمار مي رود.
وي بيان كرد: سامانه 1666 در بحث مشتري مداري ميتواند همراه مناسبي براي سازمان بيمه سلامت در جهت پاسخگويي به مردم باشد.
مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي اضافه كرد: مردم مي توانند به صورت 24 ساعته سوال ها و پيشنهادهاي خود در خصوص بيمه سلامت را از طريق اين سامانه مطرح كنند.
نانبخش گفت: دريافت نظرهاي مردمي در حوزه سلامت و شنيدن انتقادهاي آنان از طريق اين سامانه مي تواند بخشي از مشكلات را برطرف كند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم نبايد فريب افراد سودجو را بخورند، افزود: برخي افراد سودجو طي سال گذشته در پوشش بيمه سلامت با شهروندان تماس مي گرفتند و مبالغي را در قبال صدور بيمه تكميلي از آنان مطالبه مي كردند.
وي ادامه داد: مردم هوشيار باشند كه اين اداره كل هيچگونه تماس تلفني يا حضوري با بيمه شدگان براي صدور بيمه تكميلي ندارد.
وي با اشاره به اينكه 58 دفتر پيشخوان و نمايندگي، طرف قرارداد بيمه سلامت اين استان است، گفت: خدماتي از قبيل تمديد، تعويض و صدور دفترچه درماني در اين دفاتر انجام مي شود.
مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي افزود: افراد با مراجعه به دفاتر پيشخوان طرف قرارداد بيمه سلامت و با پرداخت 10 هزار ريال صاحب دفترچه بيمه مي شوند.
به گزارش ايرنا بيمه سلامت از سال 1393 با اجراي طرح تحول نظام سلامت در كشور ايجاد شد و در حال حاضر در كنار بيمه تامين اجتماعي بيشترين سهم را در بازار بيمه اي كشور دارد.
يكهزار و 700 پزشك و موسسه در زمان حاضر طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشيابي اين اداره كل است؛ 2 ميليون و 200 هزار نفر از جمعيت سه ميليون و 265 هزار نفري اين استان با 61 درصد پوشش از خدمات موسسه هاي طرف قرارداد بيمه سلامت استفاده مي كنند.
9918/2093
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
اروميه - ايرنا - مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي با اشاره به اينكه سامانه تلفني 1666 با رويكرد رعايت حقوق شهروندي در اين استان راه اندازي شده است، گفت: مردم از اين طريق مي توانند سوال هاي خود را در خصوص مسائل بيمه سلامت مطرح و پاسخ خود را دريافت كنند.