تهران- ایرنا- رییس دیوان محاسبات كشور گفت: در نظام مطلوب بودجه ریزی، برنامه ریزی استراتژیك می تواند در كنار مدیریت صحیح مشكلات كشور را رفع و شرایط مناسبی را مهیا كند.

به گزارش ایرنا، عادل آذر امروز (شنبه) در اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش؛ مدیریت منابع انسانی و مالی با تأكید بر تحقق سند تحول بنیادین در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار كرد: اقتصاد آموزش و پرورش یك مكانیسم عملیاتی دخل و خرج در سال است كه باید بودجه را در امور مورد نظر بكار گرفت.
وی افزود: برای پاسخ به بسیاری از دغدغه های مالی در حوزه آموزش و پرورش می توان از مدل مطلوب بودجه ریزی استفاده كرد.
آذر با اشاره به نگاه صحیح به امكانات، تجهیزات و دارایی های آموزش و پرورش یادآور شد: در تمام نقاط دنیا نظام بودجه‌ریزی دولت‌ها یك مزیت رقابتی‌ محسوب می شد كه نبود برنامه‌ریزی عملیاتی نظام بودجه عملكردی سبب برخورد جدی دیوان محاسبات می شود.
به گفته وی، استهلاك دارایی های ثابت به ویژه در ساختمان ها از مهم ترین چالش های دستگاه های اجرایی است، اما آموزش و پرورش كشور یك سند تحول دارد كه می تواند این برنامه را به عنوان یك برنامه استراتژیك در بودجه ریزی عملكرد بكار گیرد.
رییس دیوان محاسبات كشور ادامه داد: باید یك نظام ارزیابی عملكرد با شاخص های برنامه ریزی، هزینه یابی و انگیزشی در كشور وجود داشته باشد.
آذر خاطر نشان كرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند به عنوان برنامه ریزی استراتژیك در این سازمان عمل كند.
*9491*1584