تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با بيان اينكه امروز دشمن با دهها شبكه ماهواره اي و هزاران شبكه اينترنتي به دنبال توطئه فرهنگي است، گفت: صداوسيما با توليد برنامه هاي اقناعي، مخاطبان را به خود جذب كند.

حجت الاسلام سيدمحمدعلي آل هاشم روز شنبه در مراسم افتتاح طرح هاي صدا و سيماي آذربايجان شرقي در تبريز اظهار داشت: اگر صدا و سيما برنامه هاي اقناعي توليد كند، مردم هيچ گاه سراغ برنامه هاي ماهواره اي نمي روند.
وي با اشاره به مطالبه به حق ورزشكاران و ورزش دوستان استان در انعكاس مطلوب رويدادهاي ورزشي منطقه گفت: هر چند علت برخي نقص ها در نحوه پوشش و انعكاس رويدادهاي ورزشي، به روز نبودن تجهيزات، كمبودها و امكانات فني صدا و سيماي آذربايجان شرقي اعلام شده است، اما انتظار مي رود اين كمبودها با توجه و همراهي ويژه مسئولان استان، رفع شود.
وي با قدرداني از نيروهاي فني صدا و سيما كه همواره در پشت صحنه انجام وظيفه مي كنند، افزود: همه عوامل صدا و سيما با پخش برنامه هاي مختلف به ويژه برنامه هاي برون مرزي در جمهوري آذربايجان، نقش مهمي در منطقه ايفا مي كنند، از اين رو بايد از اين گونه برنامه ها حمايت شود تا كيفيت آنها، روز به روز ارتقا يابد.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه تبريز يك شهر تاريخي و فرهنگي است، گفت: صدا و سيماي آذربايجان شرقي بايد يكي از اهداف و اولويت هايش تقويت فرهنگ بومي باشد.

**آذربايجان بزرگ ترين نقش را در وفاق ملي دارد
استاندار آذربايجان شرقي هم با بيان اينكه تبريز مركز قيام ها و انقلاب هاست، اظهار داشت: آذربايجان بزرگ ترين نقش را در وفاق ملي داشته است.
محمدرضا پورمحمدي افزود: تبريز اگرچه حافظ و سعدي ندارد، اما از 700 سال قبل ربع رشيدي داشته و بايد صدا و سيما در برنامه هايش به جايگاه والاي تبريز اشاره كند.
استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: امام راحل فرمودند صدا و سيما رسانه ملي است و به حق همين رسانه ملي، بزرگ ترين نقش را در دفاع از كيان و آرمان هاي كشور داشته است.
وي با اشاره به اهميت پوشش رسانه اي در استان هاي مرزي گفت: امروز تهاجم و تلاقي فرهنگي، مبحث بسيار مهمي است كه بايد جدي گرفته شود، زيرا ديگر خبري از جنگ فيزيكي نيست، بلكه دشمنان و معاندان نظام جمهوري اسلامي مي خواهند با استفاده از توان و ظرفيت رسانه ها، انسجام اجتماعي، نهاد خانواده و اخلاقيات جامعه را تحت تاثير قرار داده و نظام را براندازند.
مدير كل صداو سيماي مركز آذربايجان شرقي هم با بيان اين كه امروز با پديده استعمار فرانو و تحميل اهداف كشورهاي استعماري بر كشورهاي هدف مواجه هستيم، گفت: تهديدات اينترنتي و رسانه اي، پايه و اساس اين نوع استعمار است و بر كسي پوشيده نيست كه بستر اين تهديدات رسانه ها هستند.
مرتضي صفري افزود: مهم ترين تهديد هم در اين زمينه، سامان دادن به بروز و ظهور رسانه هاي بيگانه و تضعيف رسانه هاي داخلي است و امروز همه رسانه ها تلاش مي كنند با دو عنصر محتوا و كيفيت در برنامه هاي توليدي، ارتباط خود با مخاطب را حفظ و تقويت كنند.
وي افتتاح هاي امروز در صدا و سيماي آذربايجان شرقي را گامي در راستاي ارتقاي كيفيت برنامه هاي توليدي اين مركز اعلام كرد و گفت: در محتواي برنامه هاي توليدي مركز هم كارهاي خوبي انجام شده است.
صفري با اشاره به قابليت ها و توانمندي هاي فني مركز و گستره پوشش ديجيتال فرستنده هاي راديويي و تلويزيون آذربايجان شرقي،اظهار داشت: با وجود اين، مهم ترين مشكل فني مركز، كيفيت واحد سيار است.
وي گفت: آذربايجان شرقي چهار تيم فوتبال و واليبال در ليگ برتر دارد و با توجه به موقعيت سياسي، اجتماعي استان، سالانه ده ها همايش و مسابقات در آن برگزار مي شود، آن هم در حالي كه امكانات سازمان محدود است.
صفري انتقاد جوانان به نحوه پوشش رويدادهاي ورزشي استان را به حق دانست و گفت: واحد سيار صداي و سيماي مركز آذربايجان شرقي مربوط به سال 1375 است و مطالبه جوانان در خصوص پوشش و انعكاس مطلوب اين رويدادها، با كمك همه محقق مي شود.
به گزارش ايرنا، امروز، ۱۷۴ طرح فني صدا و سيماي مركز آذربايجان‌شرقي، شامل ۱۱۸ فرستنده تلويزيوني و اف ام، ۲۶ طرح تاسيسات و ساختمان ، ۲۳ طرح ارتباطات زميني و ماهواره‌اي و ۴ طرح پشتيباني فني و سه طرح فناوري اطلاعات افتتاح شد.
با افتتاح اين طرح ها پوشش ديجيتال برنامه هاي صدا و سيماي استان به 96 درصد رسيد؛ براي افتتاح اين طرح ها در مجموع 25 ميليارد تومان هزينه شده است.
صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي با دو راديوي برون مرزي و استاني و نيز شبكه سهند روزانه 164 ساعت برنامه پخش مي كند.
6132/518