ياسوج- ايرنا- رئيس بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج گفت: اين مركز درماني به عنوان تنها مركز تروماي استان فعاليت دارد و سالانه بيش از 12هزار عمل جراحي در زمينه‌ هاي تخصصي و فوق تخصصي در آن انحام مي شود.

سيد ذاكر سعيدي نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج 6 اتاق عمل پيشرفته و مجهز دارد كه ماهانه حدود يك هزار و 200 عمل جراحي در بخش هاي مختلف اين بيمارستان انجام مي شود.
وي افزود: اين مركز 216 تخت فعال دارد كه در مواقع ضروري، آمار ضريب اشغال تخت به بالاي 100درصد مي رسد.
سعيدي نژاد عنوان كرد: درصد بالايي از بيماران ترومايي استان در اين مركز تعيين تكليف و خدمات تخصصي و فوق تخصصي به آنها ارائه مي‌شود.
وي بيان كرد: به طور ميانگين سالانه 2 هزار و 200 عمل جراحي ارتوپدي، بالغ بر 3 هزار مورد جراحي در حوزه تخصصي جراحي عمومي و يك هزار جراحي مغز و اعصاب به صورت اورژانسي در اين بيمارستان انجام مي‌ شود.
رئيس بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج اظهار داشت: در طرح تحول نظام سلامت، اعتباري نزديك به هفت ميليارد ريال براي بازسازي و هتلينگ اين بيمارستان هزينه شده است تا با بهره بردن از توانمندترين پزشكان و پرسنل، همواره در خدمت مردم استان باشيم.
وي ادامه داد: پنج نفر پزشك متخصص و فوق تخصص جراحي عمومي، چهار پزشك جراح ارتوپدي، سه پزشك جراح مغز اعصاب، يك جراح متخصص عروق، 270 نفر پرسنل پرستاري، 200 نفر كادر درماني و 100 نفر پرسنل پشتيباني و 180 نفر پرسنل خدماتي و نگهباني به بيماران و مراجعه كنندگان اين مركز خدمات ارائه مي دهند.
قبل از انقلاب اسلامي تنها كمتر از 300 تخت استاندارد بيمارستاني در كهگيلويه و بويراحمد بود.
اين ميزان به بركت انقلاب اسلامي و با بهره برداري از بيمارستان‌هاي تازه تأسيس در شهرستان‌هاي گچساران، ياسوج و باشت به بيش از يك هزار تخت استاندارد رسيده است.
مركز آموزشي و درماني شهيد بهشتي ياسوج با قدمتي بيش از 40 سال تنها مركز درماني بيماران تصادفي در كهگيلويه و بويراحمد است.
9868/1662