بندرعباس- ايرنا- سرپرست نيروگاه گازي خليج فارس گفت: اين نيروگاه در مجموع990 مگاوات برق كشور را توليد مي كند كه يك ‌سوم آن در هرمزگان مصرف مي شود.

به گزارش ايرنا، محمد مهني نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نيروگاه گازي خليج فارس دومين نيروگاه توليدي برق در استان هرمزگان است و خودكفايي در تامين و ساخت قطعات موردنياز گام استواري است كه در اين نيروگاه برداشته شده است
وي در ادامه بيان داشت: نيروگاه گازي خليج ‌فارس داراي شش واحد 165.1 مگاوات توربين گازي است و گاز مورد نياز خود را با يك خط لوله ۱۶ اينچي از پالايشگاه گاز سرخون و قشم تامين مي كند.
سرپرست نيروگاه گازي خليج فارس ادامه داد: سوخت مورد نياز نيروگاه گازي خليج فارس گاز و گازوئيل است كه سوخت گاز به عنوان سوخت اصلي و گازوئيل به عنوان جايگزين درنظر گرفته شده است.
مهني نژاد بيان داشت: سوخت اصلي اين نيروگاه گاز طبيعي و سوخت پشتيبان نفت گاز (گازوئيل) است و گازوييل آن نيز از طريق تانكرهاي حامل سوخت در 2 مخزن با ظرفيت 20 هزار مترمكعب ذخيره مي‌ شود.
وي از طرح هاي توسعه اين نيروگاه به راه اندازي 3 نيروگاه سيكل تركيبي با ظرفيت 450مگاوات در ساعت اشاره كرد.
به گفته سرپرست نيروگاه گازي خليج فارس، 100 درصد توليد لوازم و قطعات اين نيروگاه توسط شركت هاي داخلي توليد مي شود و هيچ نيازي به كشورهاي خارجي نداريم و به طور كامل خودكفا هستيم.
به گفته وي، بيش از 300كارگر و متخصص سرمايه نيروي انساني اين نيروگاه هستند.
نيروگاه گازي خليج‌ فارس با هدف توليد انرژي پاك در سال ۸۷ با ظرفيت ۶ واحد گازي به بهره‌ برداري رسيد.
اين نيروگاه در ۴۰ كيلومتري شمال شرقي بندرعباس و در منطقه قلعه قاضي واقع شده است.
استان هرمزگان هم اكنون داراي 4 نيروگاه توليد برق با سوخت فسيلي شامل بندرعباس، خليج فارس ، گنو و هرمز و 30 نيروگاه برق خورشيدي است.
در حال حاضر از حدود 640 هزار مشترك برق هرمزگان، 82 درصد مشتركان خانگي هستند كه اين مشتركان 64 درصد مصرف انرژي برق را به خود اختصاص داده اند.
9887 /6048