كرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی كرمانشاه، نبود خوابگاه ملكی را از مهمترین مشكلات این دانشگاه دانست و گفت: از مسئولان سازمان برنامه و بودجه درخواست صدور مجوز برای ساخت خوابگاه ملكی دانشگاه را داریم.

دكتر علی اكبر اختری روز سه شنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشجویان دانشگاه صنعتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ بزرگترین مشكل دانشگاه صنعتی كرمانشاه را اكنون خوابگاه های استیجاری دانست و افزود: اكنون 850 نفر از دانشجویان غیربومی این دانشگاه در این خوابگاه ها و 200 نفر دانشجو نیز در خانه های استیجاری در شهر كرمانشاه سكونت دارند.
وی با بیان اینكه نداشتن خوابگاه ملكی و استفاده از خوابگاه های استیجاری هزینه های زیادی را به دانشگاه و دانشجویان تحمیل می كند، گفت: نرم كشوری هزینه های خوابگاه های دانشجویی برای خوابگاه های درجه یك 250 هزار تومان و خوابگاه های درجه چهار نیز 185 هزار تومان است اما دانشگاه صنعتی كرمانشاه و دانشجویان بابت یك ترم اسكان هر دانشجو در خوابگاه های استیجاری 850 هزار تومان پرداخت می كنند.
به گفته او، از این مبلغ 500 هزار تومان را دانشگاه و 350 هزار تومان را دانشجویان پرداخت می كنند كه هزینه بالایی است.
او تصریح كرد كه سالانه 900 میلیون تومان برای خوابگاه هزینه می كنیم كه اگر خوابگاه ملكی داشته باشیم این هزینه كاهش می یابد.
رئیس دانشگاه صنعتی كرمانشاه در ادامه این گفت و گو با بیان اینكه از سال 92 بارها موضوع ساخت خوابگاه دانشگاه را با مسئولان در میان گذاشته ایم، گفت: سازمان برنامه و بودجه مخالف ساخت خوابگاه توسط بخش دولتی است و اعلام كرده اند كه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده كنید.
اختری با بیان اینكه از سال 93 در سامانه سازمان برنامه و بودجه برای ساخت خوابگاه درخواست صدور مجوز می دهیم، افزود: تاكنون با ساخت خوابگاه توسط دانشگاه موفقت نشده است.
او به بازدید استاندار كرمانشاه از خوابگاه های استیجاری دانشگاه صنعتی نیز اشاره كرد و گفت: استاندار قول كمك در راستای ساخت خوابگاه را دادند اما صدور مجوز منوط به موافقت سازمان برنامه و بودجه است.
وی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی كرمانشاه 250 هكتار زمین در جوار محل فعلی دانشگاه دارد كه می توانیم در این مكان خوابگاه بسازیم.
وی همچنین خبر خوشی به دانشجویان ساكن در خوابگاه داد و گفت: 2 بلوك با ظرفیت 144 نفر را از محل بودجه داخلی دانشگاه در جوار دانشگاه می سازیم تا بخشی از مشكلات مربوط به خوابگاه برطرف شود.
به گفته او، یك میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت اسكلت این 2 بلوك در نظر گرفته شده است.
او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینكه این دانشگاه فعالیت خود را سال 86 آغاز كرده است، افزود: اكنون 2 هزار و 300 دانشجو در 10 رشته كارشناسی و هفت رشته كارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح كرد كه در نظر داریم در سال 1400 تعداد رشته های كارشناسی را به 15 و رشته های كارشناسی ارشد را به 10 رشته افزایش دهیم و در مقطع دكترا نیز سه رشته دایر نماییم.
دانشگاه صنعتی سه دانشكده انرژی، فناوری اطلاعات و مدیریت مهندسی دارد.
3033/8066