زاهدان- ايرنا- فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه دلگان در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: نزاع و درگيري بين 2 طايفه در اين شهرستان با پيگيري هاي سپاه و وساطت بزرگان و ريش سفيدان پس از گذشت هشت روز به صلح و سازش ختم شد.

سرهنگ فداحسين سرگلزايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بروز برخي اختلافات و ايجاد نزاع و درگيري‌هاي طايفه‌اي تاثير بسيار منفي بر منطقه دارد كه در اين زمينه نقش بزرگان، معتمدان و سران طوايف بسيار اثر گذار است.
وي افزود: وجود اختلاف در جامعه نتيجه اي جز خسارت و نقصان ندارد بنابراين گذشت و صلح بهترين نعمت براي انجام خدمت و كسب رضايت پروردگار است.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه دلگان با اشاره به اهميت بخشش در اسلام گفت: اميدوارم كه اين حركت خداپسندانه الگويي براي حل مشكلات و رفع دشمني ها شود.
وي عفو و گذشت را خصيصه مهم دين مقدس اسلام برشمرد و خاطر نشان كرد: صلح و سازش يك عبادت بزرگ است و موجب بقاء جامعه مي شود.
رمضان احمديان يكي از معتمدان منطقه دلگان نيز گفت: با وساطت سپاه از يك نزاع خونين در اين منطقه جلوگيري و دو طرف صلح و سازش كردند.
وي اظهار اميدواري كرد؛ با توجه به حل و فصل شدن منشا اختلافات ديگر شاهد درگيري و نزاع ميان اين دو طايفه نباشيم.
احمديان خاطرنشان كرد: درگيري و نزاع خواست دشمنان است و آنچه موجب توسعه و عمران منطقه دلگان مي شود آسايش و آرامش است.
به گزارش ايرنا مراسم صلح و سازش اين 2 طايفه با حضور معتمدان و افرادي از طايفه احمديان و بامري در ناحيه سپاه شهرستان دلگان برگزار شد.
9941**3213