به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه یزد كه با حضور دكتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: این استان به لحاظ داشتن نیروی متخصص وضعیت مطلوبی دارد و زیرساختهای این بخش فراهم است.
وی اضافه كرد: در تقویت شركتهای دانش بنیان و استارتاپها، فضای فعالیت مناسبی فراهم است و متقاضیان تحصیل كرده زیادی هستند كه پارك علم و فناوری به دلیل داشتن فضای فیزیكی محدود، توان پاسخگویی به آنها را ندارند.
وی اضافه كرد: از وزارت علوم انتظار می رود حمایت بیشتری در بحث تقویت پارك ها و مراكز رشد علم و فناوری در این استان داشته باشد.
استاندار یزد اظهار داشت: درباره تجهیزات و كادر اداری، رویكردهای توسعه و منطبق با طرح آمایش سرزمینی استان مورد نیاز است تا بر اساس مزیتها و چالشهای استان برای برخی دانشگاه ها ماموریت ویژه ای تعریف شود.
طالبی افزود: زمانی كه یكی از اولویت های اصلی استان گردشگری و استفاده از این ظرفیت است باید دانشگاهی داشته باشیم كه نیاز استان را در سطح كشور پاسخ دهد و آموزش نیروی انسانی را برعهده گیرد.
در این نشست روسای دانشگاهها و مراكز آموزش عالی استان به تبیین چالش ها و مشكلات پیش روی این مراكز پرداختند.
استان یزد حدود یكصد هزار دانشجو دارد كه در 68 مركز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد حدود 14 هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل میكنند.
دانشگاه یزد افزون بر 400 عضو هیات علمی و 100 رشته تحصیلی دارد.
این استان بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یكمیلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد كه 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادیها زندگی میكنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر چهارشنبه در سفری 2روزه وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
بهرهبرداری از 2 طرح عمرانی، دیدار با آیتالله محمدرضا ناصری نماینده ولیفقیه در استان و امامجمعه یزد و بازدید از پارك علم و فناوری از برنامههای نخستین روز سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یزد بود.
شركت در آیین گرامیداشت سیامین سال تأسیس دانشگاه یزد، بازدید از طرحهای عمرانی و فناوری سایت اصلی دانشگاه های یزد، اردكان و میبد و حضور در نشست شورای برنامهریزی و توسعه استان نیز از برنامههای دومین روز سفر وزیر علوم به یزد بود.
7532 / 2047/
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
یزد - ایرنا - استاندار یزد بر ضرورت تمركز زدایی و ایجاد انعطاف در سرفصلهای آموزشی و حتی در نوع رشته های آموزشی دانشگاه ها تاكید كرد و اظهار داشت: ساماندهی مراكز آموزش عالی به معنای كاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در استان نیست.