بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین از قرآن به عنوان وجه اشتراك همه مذاهب اسلامی یاد كرد و گفت: ما با تكیه بر قرآن توانستیم خود را به اوج قله های ایستادگی، مقاومت و استقلال برسانیم.

به گزارش ایرنا؛ ولی الله حیاتی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره های هفته قرآن و عترت خراسان شمالی افزود: انقلاب اسلامی منبعث از قرآن است و ما از فرهنگ قرآنی است كه درس مقاومت و ایستادگی، استقلال و خنثی كردن توطئه های استكبار را آموخته ایم.
وی از قرآن به عنوان عامل وحدت بخش یاد كرد و اظهار داشت: ما از قرآن آموختیم كه شهادت در راه خدا جاودانگی است و امروز در سایه پیروی از مكتب اسلام توانسته ایم بسیاری از مسائل و مشكلات را پشت سر بگذاریم.
حیاتی، وحدت و همبستگی را از مهمترین پیام های قرآن دانست و گفت: با تكیه بر این 2 عامل می توانیم بسیاری از مسائل و مشكلات را پشت سر گذارده و از اختلاف و توطئه ها بپرهیزیم.
وی با بیان اینكه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم، افزود: دوران امروز ما زمانه با هم بودن است كه این امر نیز در سایه سار تعالیم الهی و قرآنی تحقق می یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: امروز جوانان ما با تاسی از همین فرهنگ در مقابل ابرقدرت ها ایستاده اند و درك صحیحی از منابع قرآنی دارند كه در راستای آن می توانیم گام های بلندی را در تحقق آرمان های انقلاب و اسلام برداریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز گفت: قرآن، كتاب هدایت است كه دردها را دوا و روح را نو می كند و اگر هنر در خدمت قرآن قرار گیرد، غنی سازی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با تاكید بر انتقال آموزه های قرآنی به نسل كودك و جوان، اظهار داشت: قرآن، دولتی پایدار است كه اگر دست كسی را بگیرد تا مقصد می برد.
وی با بیان اینكه قرآن جسم را بازسازی و روح را نوسازی می كند، افزود: هر جا قرآن باشد ظلمت و غفلت جای ماندن ندارد و هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل آن بایستد.
وی اظهار داشت: بركت انقلاب اسلامی از قرآن گرفته شده به طوری كه امروز بسیاری از حافظان قرآنی كشورمان از برجسته ترین ها در دنیا هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاكید بر قدر دانستن انقلاب در سالروز ۴۰ سالگی، گفت: با پیروزی انقلاب، قرآن از حاشیه به متن آمد و زندگی همه ما قرآنی و با قرآن عجین شد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین با اشاره به فراخوان این جشنواره تا نیمه بهمن ماه امسال، گفت: در مجموع یك هزار و ۴۳۷ اثر از هنرمندان و فعالان قرآنی به دبیرخانه این جشنواره رسید.
حسین فرخنده افزود: از میان ۷۱۹ اثر هنری، پس از داوری توسط بخش های تخصصی در استان ۱۸۸ اثر برگزیده و شایسته تجلیل شناخته شد.
وی برگزاری این جشنواره را در جریان سازی رویدادهای قرآنی بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: افزایش مروجان و دایره مخاطبان برنامه های قرآنی، استفاده از ظرفیت های جدید هنری برای ترویج آموزه های قرآنی و برجسته سازی اخلاق و معنویت از مهمترین این دستاوردها بود.
فرخنده، در پایان با اشاره به فعالیت خوب و موثر هنرمندان خراسان شمالی در این حوزه، برای میزبانی استان از رویدادهای ملی و هنری قرآنی اعلام آمادگی كرد.
به گزارش ایرنا؛ در این آیین كه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی خراسان شمالی در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد از ۱۴ فعال و پیشكسوت قرآنی این استان تجلیل شد.
ط/5132