تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

ساری - ایرنا - تیم والیبال كاله مازندران ساعت 16 امروز در سالن ورزشی پیامبر اعظم (ص) شهر آمل برای صعود به جمع چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال كشور از تیم والیبال خاتم اردكان میزبانی می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شاگردان بهروز عطایی برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال كشور به یك پیروزی نیاز دارند تا یك بار دیگر كاله مازندران با اتكا به چهره های بومی و استعدادهای والیبال منطقه، عملكردی مناسب و قابل دفاع را در لیگ برتر والیبال كشور ثبت كند.
دیدار امروز بازی برگشت مرحله پلی آف لیگ برتر است. بازی رفت مرحله پلی آف، روز چهارشنبه یكم اسفند در اردكان برگزار شده بود كه كاله توانست در زمین قهرمان فصل گذشته لیگ برتر والیبال و قهرمان جام باشگاههای آسیا، با نتیجه 3 بر 2 پیروز شود و یك گام محكم برای صعود به نیمه نهایی بردارد.
شاگردان باانگیزه بهروز عطایی ست های دوم، سوم و پنجم بازی دور رفت مرحله پلی آف را برابر قهرمان ایران و آسیا، به سود خود تمام كردند و با ارائه یك بازی كم نقص و جذاب، توانستند برای چهارمین بار در تاریخ رقابت های رو در روی دو تیم، خاتم اردكان را شكست دهند. حالا كاله ای ها باید تا ساعاتی دیگر مقابل حریف اردكانی قدرتمند خود قرار بگیرند و با كسب یك پیروزی، جواز حضور در جمع چهار تیم برتر را به دست بیاورند.
دو تیم تا كنون 5 بار به مصاف یكدیگر رفتند كه حاصل این دیدارها 4 پیروزی برای كاله و یك پیروزی برای خاتم اردكان بود. تنها پیروزی خاتم اردكان مقابل كاله به دیدار دور رفت مرحله گروهی لیگ برتر امسال مربوط می شود كه خاتم اردكان 21 آذر امسال در آمل كاله را 3 بر 1 شكست داد.
به عبارتی دیگر، خاتم اردكان پیشینه پیروزی بر كاله در آمل را دارد و امیدوار است كه در بازی حساس امروز، یك بار دیگر پیروزی در خانه كاله را تكرار كند ، اما شاگردان عطایی كه شكست دور رفت مرحله گروهی را در دیدار دور برگشت مرحله گروهی و همچنین دیدار دور رفت مرحله پلی آف كه به فاصله 7 روز برگزار شده بودند جبران كردند.
كاله ای ها اگر سومین پیروزی پیاپی مقابل خاتم اردكان را به دست بیاورند یكی از 4 تیم مرحله پایانی رقابت ها می شوند و اگر نتوانند پیروز از میدان خارج شوند، كار به بازی سوم خواهد كشید.
** تقابل غلامی با كاله در خانه
نكته قابل توجه بازی امروز تقابل عادل غلامی ملی پوش سابق آملی والیبال كشور با تیم سابق اش در زادگاه خودش یعنی آمل است. غلامی كه اخیرا به خاطر شادی های پس از كسب امتیاز در بازی رفت مقابل كاله مورد انتقاد برخی همشهریان خود قرار گرفته، امروز احتمالا روز خاص و متفاوتی را باید در سالنی كه سال ها در آن با لباس كاله به میدان رفته بود بگذراند.
خاتم اردكان نیز قطعا روی توانایی های غلامی حساب ویژه ای باز كرده و امیدوار است كه او و مهدی مرندی، دیگر والیبالیست مطرح كشور، ناجی تیم اردكانی در دیدار برگشت باشند تا در یك بازی دیگر شانس صعود پیدا كنند. البته این كه شهرام محمودی، ملی پوش اثرگذار خاتم اردكان همراه با این تیم به آمل نیامده، نقطه ابهام بازی امروز است.
امروز علاوه بر هواداران همیشگی تیم كاله، هواداران تیم فوتبال نساجی هم قرار است در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل برای تشویق كاله حضور یابند. هوادران دو باشگاه پرطرفدار در تفاهمی كه با یكدیگر داشتند، تصمیم گرفتند كه برای هواداری از این دو نماینده مازندران در لیگ های برتر فوتبال و والیبال، همكاری كنند. در دیدار نساجی با فولاد خوزستان كه جمعه 3 اسفند به میزبانی نساجی برگزار شد، تعدادی از هواداران كاله به قائمشهر رفتند و امروز نیز هواداران نساجی به آمل می روند.
** مسیر درست مدیریت
صرف نظر از نتیجه بازی امروز، كاله در چند سال اخیر اثبات كرده كه تیمداری در سطح برتر ورزش كشور را به درست ترین شكل ممكن انجام می دهد ؛ تیمی كه زمانی با جذب ستاره های والیبال كشور دو بار قهرمان والیبال ایران شد، یك نایب قهرمانی و دو مقام سومی به دست آورد و با قهرمانی در جام باشگاه های آسیا به جام باشگاه های جهان هم رفت، پس از كسب این افتخارات، برای این كه استعدادهای بومی را پرورش دهد، از جذب ستاره ها خودداری كرد و به كشف استعدادها و پرورش آن ها متكی شد.
بهروز عطایی كه در سال های اخیر توانمندی خود برای هدایت تیم ها در والیبال را نشان داده، پس از تغییر مسیر مدیریت باشگاه برای تیمداری، با استفاده از جوانان و استعدادهای نوجوان بومی، كاری كرد كه كاله هر سال فراتر از انتظارات هواداران و حتی مسئولان ورزش مازندران ظاهر شود. حتی در فصلی كه بالاترین خواست هوادران به خاطر كم تجربگی بازیكنان، سقوط نكردن به لیگ پایین تر بود، عطایی با تیم جوان خود كاری كرد كه این تیم به مرحله پلی آف و به جمع چهار تیم صعود كند.
كشف و پرورش استعدادها و پایه سازی در ورزش، امروز یك اصل اساسی در تیمداری تمام باشگاه های دنیا محسوب می شود كه هم سبب رونق ورزش در جامعه پیرامونی آن باشگاه می شود و هم برای مجموعه می تواند ارزش افزوده ایجاد كند.
مدیران كاله از چند سال پیش تصمیم گرفتند كه به جای صرف هزینه های هنگفت برای جذب بازیكنان سرشناس، دست از تیمداری بكشند و استادیوم بزرگ سرپوشیده كاله را آماده كنند. پس از خواست هواداران كاله و والیبال و مسئولان ورزش استان مبنی بر باقی ماندن كاله در لیگ برتر، تصمیم بر این شد كه با استفاده از جوانان فعال در آكادمی والیبال كاله و استعدادهای بومی، تیم به حضورش در لیگ برتر ادامه دهد و حالا این تیم چند دوره است كه شانه به شانه تیم های پرستاره والیبال كشور، در لیگ برتر حضور دارد.
تیم كاله مازندران در مرحله گروهی با كسب 15 پیروزی از 24 بازی در رتبه ششم جدول رده بندی قرار گرفت و توانست جواز حضور در مرحله پلی آف را كسب كند. خاتم اردكان نیز با همین تعداد پیروزی در مرحله گروهی و به خاطر ست ها و امتیازات كمتری كه در بازی ها داد، در رتبه سوم جدول قرار داشت.
امروز همزمان با بازی كاله و خاتم اردكان، دیدار تیم های پیام مشهد با فولاد سیرجان، سایپا با پیكان و شهرداری گنبد با شهرداری ورامین نیز از مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال برگزار می شود.
دیدار كاله-خاتم اردكان امروز ساعت 16 از سیمای مازندران به طور زنده پخش می شود.
9927/1654