مشهد- ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنرمندان تئاتر این استان در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مجموع 13 عنوان برتر شامل تندیس و تقدیر كسب كردند.

محمدرضا محمدی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب در تالار وحدت تهران هنرمندان خراسانی با پنج اثر نمایشی ركورددار هنرمندان استانی حاضر در این رخداد بودند.
وی این آثار نمایشی را شامل 'ما داریم از این خونه می ریم' به كارگردانی حسین اكبرپور، 'سردسیر' به كارگردانی مصطفی ابهری، 'رومئو و ژولیت' به كارگردانی مسعود صفری، 'باغ خونی' به كارگردانی امیر بشیری و 'دریاچه قو' به كارگردانی رضا صابری برشمرد.
معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از این میان نمایش 'رومئو و ژولیت' از مشهد موفق به كسب عناوینی از جمله تقدیر بهترین بازیگری زن برای مونا بارانی، تقدیر بهترین طراحی صحنه برای مسعود صفری و تندیس بهترین آهنگسازی برای عرفان خاتونی ‌مقدم شد.
وی گفت: همچنین هنرمند مشهدی 'حسین اكبرپور' موفق شد تندیس بهترین طراحی آرایه‌ های صوتی را برای نمایش 'ما داریم از این خونه می‌ریم' در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دست آورد. رضا صابری تندیس بهترین كارگردانی، عاطفه پوربهرام تندیس بهترین بازیگر زن، ستایش رجایی ‌نیا تقدیر بهترین بازیگر زن، میلاد قنبری تندیس بهترین موسیقی برای آهنگسازی، رویا حشمتی تقدیر بهترین طراحی گریم، تینا لطفی تندیس بهترین طراحی حركت، حسام‌ الدین انوشیروانی تقدیر بهترین طراحی آرایه صوتی و نیز محمود كریمی تقدیر بهترین طراحی نور را در مجموع برای نمایش 'دریاچه قو' كسب كردند.
وی اضافه كرد: هنرمند مشهدی سینا افشار هم بخاطر طراحی پوستر نمایش 'ال ‌كلاسیكو' رتبه سوم را در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دست آورد.
خراسان رضوی 41 گروه نمایشی ثبت شده دارد. تئاتر این استان بعد از تهران از نظر گروههای نمایشی، آموزش، تعداد آثار و كیفیت كار آنها در جایگاه دوم كشور ایستاده است.
سی و هفتمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر فجر در قالب 11 بخش مسابقه ای و جانبی از بیست و دوم بهمن تا چهارم اسفند ماه در تهران برگزار شد.
7489/1858