به گزارش ايرنا محمد اسلامي دوشنبه شب در كارگروه بررسي روند پيشرفت زيرساخت پروژه ريلي چابهار- سرخس اظهار داشت: اتصال ريل به چابهار از ضرورت هاي مهم است و بايد با اختصاص اعتبار هر چه سريعتر راه آهن چابهار و جاده منتهي به اين بندر متناسب با جايگاه و ظرفيت هاي ترانزيتي آن ديده شود.
وي گفت: ترانزيت يكي از مهم ترين فرصت هاي تجاري سيستان و بلوچستان است و بايد اولويت جدي دولت در اين زمينه باشد تا منجر به افزايش سهم اقتصاد حمل و نقل در اين استان محروم باشيم.
وزير راه و شهرسازي بيان كرد: سيستان و بلوچستان محور توسعه ترانزيت در شرق كشور است و يكي از قدرت هاي هاب لجستيكي كشور بايد در بندر چابهار شكل گيرد.
وي ادامه داد: اتصال زير ساخت ريلي به اين بندر، يك الزام و ضرورت براي اقتصاد كلان كشور محسوب مي شود.
عضو كابينه دولت دوازدهم با بيان اينكه يك سوم ظرفيت لجستيكي كشور در بندر چابهار ديده شده است، خاطرنشان كرد: رشد بندر چابهار شتابان است و با توجه به جمعيت پذيري و افزايش سهم حمل ونقل دريايي در يك سال گذشته هر اقدام توسعه اي و زيرساختي در اين منطقه بايد بر پايه افق برنامه صورت گيرد.
اسلامي همچنين از ' الزام اختصاص بخشي از كالا هاي مواد معدني سنگان به بندر چابهار ' خبر داد و مديريت حمل و نقل جاده اي را از ديگر راهكارهاي ارتقاي اقتصاد حمل و نقل در استان سيستان و بلوچستان برشمرد.
3043**1108**3213
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
چابهار- ايرنا- وزير راه و شهرسازي گفت: توسعه زيرساخت هاي حمل ونقل ريلي و جاده اي چابهار از اولويت هاي مهم دولت است و در اين باره مذاكره جدي با راه آهن جمهوري اسلامي ايران براي اتصال ريل به بندر چابهار انجام شده است.